شما اینجا هستید

اخبار گیلان » ظهور خوشه برنج در ۱۴۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از ایسنا – صالح محمدی رئیس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۲ هزار هکتار از این اراضی شالیزاری وارد فاز ظهور خوشه برنج شده اند که معادل ۵۸ درصد است.

وی با اشاره به هدفگذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برای برداشت مکانیزه برنج، افزود: سال گذشته در ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان برداشت مکانیزه انجام شد که پیش بینی می شود امسال به ۱۹۵ هزار هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، نیمه اول مردادماه را پیک برداشت محصول برنج از شالیزارهای استان دانست و متذکر شد: امیدواریم با توسعه مکانیزاسیون، برداشت کیفی و کمی این محصول را طبق تقویم زراعی داشته باشیم.

محمدی، ضمن قدردانی از کشاورزان شالیکار جهت توجه به تقویم زراعی و انجام فعالیت های کشت برنج براساس زمان بندی، اضافه کرد: متناسب با نشاء انجام شده در شالیزارها،  امیدواریم شاهد عملکرد خوب و برداشت به موقع برنج باشیم.

وی همچنین به احتمال شیوع بیماری بلاست در شالیزارها اشاره کرد و گفت: کشاورزان حتما از توصیه های فنی کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک های گیاه پزشکی استفاده کنند تا سال زراعی را پشت سر بگذاریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان