شما اینجا هستید

اجتماعی » صف حضور خیران در گیلان قابل‌تقدیر بوده و هدف خیران ارتقای نظام سلامت است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی– رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در کارگاه آموزشی «راهکارهای ارتقای مشارکت سمن‌ها و مؤسسات خیریه در نظام سلامت» در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به ۲۲ اسفند و روز شهدا، اظهار کرد: استان گیلان در دوران کرونا به‌ویژه در اسفندماه سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰ شهید و جان‌باخته در دفاع از سلامت مردم، تقدیم کرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: علیرغم همه تلاش‌ها و توسعه بخش‌های زیرساختی طی سال‌های اخیر، همچنان عقب‌ماندگی‌ها در استان گیلان مشهود و نیاز به تلاش بیشتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از بحران‌های استان گیلان را جمعیت دانست و گفت: در کنار سیاست‌گذاری‌ها، حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی از زوج‌های نابارور، باید خیران و نیکوکاران نظام سلامت در مقوله فرزندآوری مشارکت کنند.
دکتر آشوبی با اشاره به فرسودگی بخشی از تجهیزات پزشکی در استان گیلان، افزود: در کنار تکالیف ذاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون اخذ و راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته و تجهیزات پزشکی، خیران نیز در این حوزه ورود کرده‌اند.
وی از صف حضور خیران در گیلان تقدیر و تحسین کرد و گفت: مشارکت خیران در نظام سلامت استان گیلان با توکل خدا و به‌واسطه تقویت اعتماد و افزایش امید و انگیزه ایجاد شده در نظام سلامت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وقف املاک استاد پیروز به‌نظام سلامت گیلان را موجب خیر کثیر دانست و خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر، موجی از خیران و نیکوکاران در نظام سلامت گیلان شکل‌گرفته که خانم صدیقه نوروز تفرشی، حاجیه‌خانم گل‌رخ زمانی، حاج‌آقا یحیی‌زاده سنگری و یا احداث بخش پیوند اعضا در مرکز آموزش درمانی رازی رشت از جمله آن‌ها هستند.
دکتر آشوبی با بیان اینکه هدف همه خیران سلامت ارتقای نظام سلامت است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان متولی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت استان اقدامات خیران و نیکوکاران سلامت را که بدون شک در راستای ارتقای سلامت هست را تقدیر و تحسین می‌کند.
گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران و نمایندگان مؤسسات خیریه سلامت‌محور، گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها، موانع و راهکارهای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف خود ارائه کردند.
در پایان این نشست از تلاش‌های عام‌المنفعه و سلامت‌محور مدیران و نمایندگان مؤسسات خیریه با اهدای لوح، تقدیر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان