شما اینجا هستید

آستارا » شهرستان آستارا دروازه‌ تجارت با منطقه قفقاز، اوراسیا و روسیه است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر روز دوشنبه در سفر یکروزه به شهرستان آستارا با همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور و معاونین شرکت زیرساخت و توسعه راه های کشور از روند مراحل نهایی احداث پل مرزی اتومبیل رو بین کشورهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و نیز وضعیت احداث پل سیبلی بخش لوندویل آستارا که در جریان سیل اخیر تخریب شده بود، بازدید به عمل آورد.

استاندار گیلان در پایان سفر به آستارا در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه ها پس از وقوع سیل آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیونها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد این کامیونها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پل مرزی آستارا نیز که در شروع کار دولت مردمی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی و انعقاد قرار داد با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است.

وی اظهار کرد: بزودی ورود و خروج کامیونها با افتتاح این مسیر برقرار و ظرفیت ها به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان اضافه کرد: پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است و سعی داریم کار سرعت بیشتری بگیرد.

عباسی در مورد تردد مسافران از مرز آستارا نیز گفت: در روز افتتاح پروژه پل اتومبیل رو آستارا- آستارا با سفرای آذربایجان به گفتگو خواهیم نشست تا در مورد ورود و خروج مسافران راه حلی پیدا شود.

وی تاکید کرد: در سفرهای شهرستانی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان مشکلات احصا شده به صورت میدانی بررسی می شود و خدمت به مردم در دولت سیزدهم شبانه روز نمی شناسد.

 * مرز آستارا یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مرز آستارا را یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا کشور دانست و افزود: مشکلات این پایانه در گذشته وجود داشت و باتوجه به قدمت ۲۰ ساله آن نیاز به بازنگری در این بخش داشت که انجام شد.

داریوش امانی اضافه کرد: درحال حاضر زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می کند؛ سال آینده اعتبار آن در بودجه پیش بینی می شود تا ساخت و ساز پایانه جدید آستارا شروع شود.

به گفته وی با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج ۲ کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید بعنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان