شما اینجا هستید

اخبار گیلان » شخم اولیه در ۸۰ درصد اراضی کشاورزی شهرستان رشت

به گزارش اقتصادخزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت روز دوشنبه ۶ اردیبهشت به همراه معاون عمرانی‌؛ بخشدار مرکزی و تعدادی از مدیران شهرستانی، ‌از اولین نشاء مکانیزه برنج بر اساس تقویم زراعی سال جاری در روستای بیجار کنار بخش مرکزی رشت بازدید بعمل آوردند.

در حاشیه این بازدید فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است اضافه کرد: تاکنون شخم اولیه ۸۰ درصد از ۶۲۳۳۹ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت صورت پذیرفته و ۹۲ درصد از خزانه گیری برنج این اراضی شالیکاری به اجرا در آمده است.

وی بیان کرد: ۲۰ واحد بانک نشاء در شهرستان در امر تامین و تولید نشاء فعالیت دارند که از این تعداد ۷ بانک ‌نشاء دارای مجوز هستند و ۷۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان را سازماندهی می کنند..

فتح اللهی با اشاره به اینکه شهرستان رشت ۲۷ درصد از اراضی شالیزاری استان به خود اختصاص داده است، افزود: کشاورزان با رعایت دقیق تقویم زراعی‌، مقدمات داشتن یک سال زراعی خوب را فراهم سازند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه امسال با مشکل کم آبی روبرو هستیم گفت: از ابتدا سال تا الان به نسبت سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی مواجه هستیم و این خود حکایت از استفاده بهینه از ظرفیت های موجود آب در سال کشاورزی پیش رو دارد.

وی در ادامه با شنیدن دغدغه های مردم در خصوص کمبود آب کشاورزی، خاطرنشان کرد: در جلسه پیش رو کارگروه حفاظت از منابع آب و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در رابطه با رفع دغدغه کشاورزان، تصمیمات اجرایی لازم گرفته و بلافاصله به مرحله اجرا در خواهد آمد تا شاهد سال زراعی مطلوب در شهرستان رشت باشیم.

فرماندار شهرستان رشت در انتها اظهار داشت؛ کشاورزان میتوانند با انتقال راهکارهای مناسب به دهیاران و بخشداران برای برطرف نمودن مشکلات کم آبی ما را در این امر یاری نمایند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان