شما اینجا هستید

اجتماعی » رمضانپور نرگسی: باید یک تعادلی بین بودجه عمرانی و بودجه جاری برقرار شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت ، سی و هفتمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور:
– بررسی بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۰
برگزار شد.
احمد رمضانپور نرگسی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش جاری نیاز به تغییرات داشت، اظهار کرد: بررسی ها انجام شده و در جلسه قبل ایراداتی گرفته شد و با اصل قبول سقف بودجه پیشنهاد شده، باید یک تغیراتی در بودجه حاصل شود.
وی با بیان اینکه باید هزینه ها مدیریت شود، افزود: باید به بودجه نگاه کارشناسی داشته باشیم و یک تعادلی بین بودجه عمرانی و بودجه جاری برقرار کنیم، و بودجه برخی از بخش ها ماهیت عمرانی نداشت و نیاز به تغییر دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در بسیاری از شهرداری‌ها بودجه رفت‌وروب از بخش عمرانی خارج شده، گفت: باید پروژه‌هایی که پیشرفت های خوبی در گذشته داشته‌اند در بودجه بیاییند.
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه باید از سرمایه گذارها برای بودجه سنگین شهرداری استفاده کنیم، گفت: البته باید منبع درآمدی وجود داشته باشد و باید به قرارداد ممیزی املاک نیز توجه شود.
امیرحسین علوی، عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حضور معاون برنامه ریزی شهردار در کمیسیون تلفیق نیاز بود، اظهار کرد: بخش درآمد بودجه منطقی چیده شده و بررسی ها انجام شده است و تنظیم ها اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه به بخش املاک باید توجه بیشتری شود، گفت: این بخش مهمی است که زیاد به آن توجه نمی شود و نیاز به بررسی بیشتری دارد تا شهرداری در سال آینده دچار مشکل نشود.
عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری و افزایش درآمد جایگزینی در حوزه های عمرانی نداریم، افزود: در بخش هزینه های بودجه کارشناسی صورت نگرفته و بررسی در حوزه شورا به صورت مشخصی انجام نشده است.
علوی با اشاره به اینکه نباید هزینه‌ها را به اندازه درآمد افزایش دهیم، گفت: کنترل هزینه بسیار مهم است و باید در این زمینه دقت بیشتری شود و بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود.
وی با بیان اینکه باید زمین و عوارض شهرداری به عنوان تحقق درآمد دیده شود، تصریح کرد: در بخش هزینه باید در معاونت عمرانی یک ردیفی به عنوان سرمایه گذاری های عمرانی بگذاریم.
حجت جذب، عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با بودجه ۱۲۴۰ میلیارد تومانی کار خاصی را نمی توان در سال ۱۴۰۰ انجام داد، اظهار کرد: برای انجام کارهای بزرگ در شهر رشت نیاز به بودجه بالای دو هزار میلیارد تومانی است.
اسماعیل حاجی‌پور، عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با این بودجه‌ها به جایی نمی رسیم، اظهار کرد: رفت‌و‌روب و فضای سبز به بخش عمرانی ربطی ندارد و این اصلا برای من قابل هضم نیست.
وی با اشاره به اینکه باید واقع‌نگر باشیم، افزود: باید به بودجه بخش سرمایه گذاری کمک بیشتری کنیم تا برای شهر تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
رضا رسولی، عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید به پروژه های عمرانی شهر توجه بیشتری شود، اظهار کرد: در بخش درآمدی باید به هزینه ها توجه شود و این موضوع دقیق تر بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه شیوه تراز بودجه باید مشخص شود، بیان کرد: میزان بودجه سال ۱۴۰۰ می توانست یک مقداری افزایش پیدا کند و این ظرفیت وجود دارد.
متین عاشوری، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه با اشاره به اینکه پروژه های مشارکت های مدنی به دو صورت است، اظهار کرد: پروژه های مشارکت مدنی به دو صورت با عوارض و بدون عوارض است که در این زمینه ما در حال برنامه ریزی هستیم.
وی با اشاره به اینکه ۵ درصد دصد از درآمد هر منطقه به عنوان عوارض حساب کنیم، افزود: تصمیم بر این شده که مبلغ ۹۰ میلیارد تومان را به بودجه شهرداری اضافه کنیم و تمام برنامه ریزی های صورت گرفته به نفع شهرداری است.
ناصر عطایی، معاون مالی، اقتصادی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۵۰ ملک شهرداری را برای فروش داریم، گفت: از این ۵۰ تا املاک تعداد ۲۴ ملک در حال ارزش‌گذاری است تا در سال بعد به بخش های که نیاز دارند به فروش برسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان