شما اینجا هستید

اجتماعی » رفع خطر از عمارت تاریخی آذربانی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ پیمان پارسای محمودی سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، با اشاره به شرح وظایف حوزه بازآفرینی، تاکید کرد: رفع خطر آنی از تک بناهای تاریخی واقع شده در معابر اصلی و فرعی که برای عابران خطرآفرین باشد، جزو وظایف حوزه بازآفرینی است و در همین راستا، پروژه رفع خطر از عمارت تاریخی آذربانی  آغاز شده است.
پیمان پارسای محمودی، همچنین گفت: رفع خطر از لبه بام و دامنه هایی که ممکن است برای عابران پیاده خطرآفرین باشد، تعویض تیرهای چوبی، لمبه های چوبی و آبروهای بام ، بخش هایی از این رفع خطر است که با اعتبار ۴۸۰میلیون تومان از بودجه مصوب شهرداری رشت و در بازه زمانی ۳ماهه درحال انجام است.
وی، با بیان اینکه بنای تاریخی آذربانی دومین ساختمان ساخته شده در خیابان امام خمینی (ره) می باشد، افزود: این بنای دو طبقه با تزئینات سیمان بری در خیابان امام قرار دارد و متعلق به مرحوم «محمدعلی آذربانی» است. بر روی دیوار آجری ساختمان ، تاریخ ساخت به این شکل حک شده است «با فرمان سلطان این ساختمان در سال ۱۳۴۵ ساخته و به اتمام رسید» سال یاد شده قمری است. یعنی این بنا در سال ۱۳۰۵ خورشیدی احداث گردیده است.
پارسای محمودی، یادآور شد: مرمت جداره بنای تاریخی آذربانی و نورپردازی این بنای تاریخی در کارگروه بازآفرینی در حال بررسی است و در صورت تامین اعتبار اجرایی می شود.
گفتنی است، «حاج محمد علی آذربانی»، صاحب قنادی آذربانی و از نیکوکاران نام آشنای گیلان بود و قنادی وی بخشی از هویت جدایی ناپذیر نخستین خیابان رشت( امام) است. مکان این قنادی درحال حاضر تغییرشغل داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان