شما اینجا هستید

اجتماعی » راهبرد جدید همکاری مناطق آزاد در مسیر جذب سرمایه گذاران مطرح در قالب ده برنامه کاری مشترک تعیین شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، حجت اله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قالب نشست تخصصی به میزبانی غرفه منطقه آزاد انزلی، با معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد محورهای جدید ده گانه همکاری مشترک مناطق آزاد در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری را ترسیم نمود.
وی عنوان راهبرد جدید را “شبکه سازی در همکاری میان معاونت های اقتصادی مناطق آزاد” بیان نمود و در خصوص سازوکار و نحوه ایجاد و فعالیت این شبکه اظهار داشت: بازاریابی مشترک میان مناطق آزاد در زمینه های درآمدی، سرمایه گذاری،صادرات لجستیک در کشورها و بازارهای هدف نخستین بخش تشکیل دهنده شبکه مزبور می باشد.

مشاور رییس جمهور، تصویب طرح جامع لجستیک و صادرات مجدد مناطق آزاد با بهره‌گیری ظرفیت‌های حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت بین مناطق را دومین قطعه این برنامه کاری مشترک عنوان کرد و افزود: محور سوم استفاده از ظرفیت‌ سازمان ها و پیمان های بین المللی نظیر اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شانگهای،بریکس،اکو و….می باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شناسایی مزایا و ویژگی های متمایز مناطق آزاد و معرفی آنها به یکدیگر جهت بهره گیری از مزیت های نسبی هر منطقه در ساختار شبکه سازی را دیگر بخش این ساختار شبکه ای هماهنگ بیان نمود و گفت: محور پنجم بهره گیری از مدل کالای همراه مسافر با هدف حداکثری نمودن کسب درآمدهای سازمان های مناطق آزاد و ششمین محور نیز حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری داخلی و بین المللی جهت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در راستای استمرار مسیر طی شده در سال جاری است.

عبدالملکی هفتمین محور را تعیین یک زنجیره تأمین کالا میان مناطق آزاد به گونه ای که کالا در یک شبکه همکاری مبادله، فروش و یا تأمین گردد، اعلام و افزود: استفاده از طرح یک کمربند یک راه کشور چین با محوریت مناطق آزاد، تعیین شبکه جامع گردشگری مناطق آزاد و ویژه جهت ترسیم منافع و اهداف مشترک هشتمین و نهمین قطعه این طرح و همکاری های پولی،بانکی،مالی به صورت ترسیم شیوه نامه همکاری در جهت تأمین مالی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری دهمین بخش این سازوکار می باشد.

مشاور رییس جمهور ده محور مطرح شده را سرلوحه برنامه های اجرایی و اقدامات معاونت های اقتصادی و سایر معاونت های مناطق آزاد عنوان نمود و خواستار برقراری ماهیانه جلسات کاری مشترک فی مابین معاونین اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد شد.

گفتنی است در این نشست هر یک از معاونین مناطق آزاد نقطه نظرات خود را در این خصوص مباحث مطرح شده از سوی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ابراز نمودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان