شما اینجا هستید

اجتماعی » دوره آموزشی « اصلاح سبک زندگی از دیدگاه طب سنتی » در شرکت نفت گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان : این دوره آموزشی توسط دکتر محمدرضا مسرور چهر ، پزشک متخصص طب سنتی استان در راستای ضرورت تامین سلامت و اشاعه فرهنگ سالم زیستن تدریس شد .

در این دوره آموزشی سه ساعته درخصوص شناخت اخلاط ، عناصر چهارگانه ( آب ، باد ، خاک و آتش ) مزاجها ، انواع هضم ، جذب و دفع و بسیاری از اصول زندگی و تغذیه سالم صحبت شد .

دکتر مسرور چهر ، اصلاح سبک زندگی از دیدگاه طب سنتی ، اصول پایه طب سنتی را بر اساس قانون ابن سینا مطرح کرد و گفت: « در طب بوعلی طبابت یعنی حفظ سلامت و بازگرداندن آن در صورت تهدید و آسیب  به شخص  وتناسب و تعادل  اخلاط چهارگانه عامل اصلی در تامین سلامت جسم و روح است و در صورت بروز بیماری‌ها، مداوا باید مطابق اصول شش‌گانه سلامت در قانون ابن سینا باشد » .

مریم پورنصراله ، مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، برگزاری این دوره آموزشی را در ارائه سلسله مباحث ترویج سبک زندگی سالم برای کارکنان و خانواده ها عنوان کرد و گفت : «  قبلا دو نشست دیگر از سلسله مباحث حمایت از خانواده و افزایش جمعیت برگزار کرده ایم که اولی در تاریخ  ۲۱ تیر ماه سال جاری  با تدریس ساجده  قادری  با هدف ترویج سبک زندگی سالم برای تحکیم بنیان خانواده ها و دومی در تاریخ  ۱۵ مهر ماه سال جاری با تدریس سیده فاطمه حسینی با هدف لزوم آگاهی از مضرات کاهش موالید و ترویج تشکیل خانواده و فرزند پروری صحبت کردند . »

مشاور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در امور بانوان و خانواده همچنین توجه و حمایت از خانواده را از اهم اهداف این دوره عنوان کرد و افزود :«  بسیاری از مشکلات در خانواده ها به خاطر عدم  وجود الگو های  مصرف غذایی است که در طب سنتی ما بر آن بسیار تاکید  شده است که اگر رعایت شود ریشه کن خواهد  شد . »

این دوره آموزشی صبح  روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه  به همت واحد روابط عمومی منطقه و با محوریت امور بانوان و خانواده  ، عفاف و حجاب منطقه  و با  کمک  آموزش  و همچنین با حضور افتخاری کبری مرادی  ، هادی سیاسی و بازرس عفاف و حجاب  استانداری گیلان برنامه ریزی و اجرا شد .

کلاس آموزش طب سنتی 8
آموزش طب سنتی 07
کلاس آموزش طب سنتی 9
آموزش طب سنتی 05
آموزش طب سنتی 04
آموزش طب سنتی 03
آموزش طب سنتی 02
آموزش طب سنتی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان