به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در راستای تحقق اهداف آموزشی برنامه های فرهنگی اجتماعی این سازمان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر مخاطبین با حقوق و تکالیف و قوانین مرتبط با تامین اجتماعی ، به همت شعبه بندرانزلی ، یک دوره آموزشی برای کارفرمایان کارگاههای تازه تاسیس این شهرستان برگزار و طی آن علاوه بر تبیین نقش و جایگاه سازمان در جامعه و تشریح مهمترین قوانین و مقررات در زمینه های ارسال لیست حق بیمه ، دستمزدهای واقعی ، نحوه گزارش و درج ترک کار و حوادث ، انجام معاینات بدو استخدام نیروهای شاغل ، سامانه خدمات غیر حضوری ، تشکیل پرونده های کارگاهی ، بازرسی های کارگاهی ، ابلاغ های الکترونیکی ، اعتراض ها و هیات های تشخیص مطالبات و لزوم توجه کارفرمایان به پیامهای ارسالی و … در بخش پایانی به سوالات شرکت کنندگان پاسخگوئی و مشاوره های بیمه ای لازم ارائه گردید .
شایان ذکر است در همین راستا و در برنامه ای مشترک با همکاری اداره کل تامین اجتماعی گیلان و اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی استان دوره آموزشی نمایندگان اتاق بازرگانی در هیات های تشخیص مطالبات برگزار گردید .