شما اینجا هستید

اجتماعی » در مراکز ماده ۱۶ علاوه بر نگهداری معتادان، با کمک پزشکان و روان شناسان مجرب مراحل درمان مبتلایان نیز صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از  روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان از ساختمان جدید نگهداری معتادان متجاهر ( مرکز ماده ۱۶) رشت بازدید نمودند.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مردم استان معضل مواد مخدر می باشد که منجر به فروپاشی خانواده های زیادی شده است اظهار داشت: متاسفانه کمبود فضای مراکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان یکی از مشکلاتی بود که با افتتاح مرکز جدید تا حدودی مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با همکاری اداره بهزیستی ساختمانی جهت نگهداری معتادان متجاهر اختصاص داده شده و ظرفیت مراکز ماده ۱۶ از ۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر ارتقاء یافت.

سید مهدی فلاح میری از مردم خواست تا افرادی را که از بیماری اعتیاد رنج می برند در آینده نزدیک از منازل به این مراکز منتقل نمایند و تصریح کرد: در مراکز ماده ۱۶ علاوه بر نگهداری معتادان، با کمک پزشکان و روان شناسان مجرب مراحل درمان مبتلایان نیز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز با همکاری و همدلی مسئولان نهاد های مختلف و در راستای ایجاد اشتغال زایی برای این افراد وسعت یافته است گفت: سوله ای نیز در جوار این ساختمان برای حرفه آموزی تخصیص یافته تا آموزش های فنی و مهارت های مختلف به مددجویان ارائه شود.

دادستان مرکز استان در پایان خاطر نشان کرد: مراکز خصوصی نگهداری و درمان معتادان (ماده ۱۵) با هزینه خانواده های بیمار اداره می شود ولی در مراکز ماده ۱۶ که با هزینه دولت اداره می شود نگهداری، درمان و مهارت آموزی معتادان با نظارت پزشکان ، مددکاران و روان شناسان صورت می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان