شما اینجا هستید

اخبار گیلان » دانشجویان گیلان برای دریافت واکسن ثبت نام کنند

دکتر فردین مهرابیان روز یکشنبه اظهار داشت: دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان گیلان در سامانه https://salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا مکان و زمان واکسیناسیون آنان اعلام شود.

وی با بیان اینکه نوع واکسن برای دانشجویان از قبل تعیین نمی شود، اضافه کرد: هر واکسنی که در اختیار باشد، به دانشجویان تزریق می شود.

وی با اشاره به افزایش مراکز واکسیناسیون طی روزهای اخیر در گیلان به ویژه امروز “یکشنبه”  اظهار داشت: امروز ۲۷۶ پایگاه واکسیناسیون در این استان برای تزریق گروه های هدف فعال است در حالیکه روز گذشته ۲۴۰ پایگاه فعالیت داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: ۷۲ مرکز واکسیناسیون برای تزریق گروه های هدف امروز در شهرستان رشت فعال است.

وی در ادامه با اشاره به روند کاهشی مبتلایان کرونا در گیلان گفت: هم اکنون ۸۰۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده و ۱۵۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون،  ۷۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار نفر شامل ۴. ۳۵ درصد از جامعه هدف “بالای ۱۸ سال” گیلان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پوشش کلی واکسیناسیون با ۴۶۴ هزار و ۱۹۲ نفر به ۸. ۲۲ درصد رسیده است.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه ، صومعه سرا، بندرانزلی، آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال ، تالش ، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان املش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

استان گیلان دارای افزون بر یکصد هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی و غیردولتی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان