شما اینجا هستید

اجتماعی » خسارت بیش از ۲۰ میلیارد تومانی سارقان به صنعت برق

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی توزیع برق گیلان-مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان در جمع اصحاب رسانه اشاره به اینکه استان گیلان یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌ های توزیع برق را دارد، گفت: این فرسودگی به دلیل شرایط آب و هوایی استان است و میزان اختلاف بین مصرف و تولید در سال‌های گذشته همواره مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

محمدتقی مهدیزاده با اشاره به اینکه متاسفانه برف در سال‌های گذشته اثرات منفی را بر شبکه برق استان ایجاد کرد، گفت:  برای ترمیم و رفع این مشکلات و نیز جلوگیری برای‌عدم وجود چنین مشکلاتی در آینده اقدامات لازم را برای رفع مشکلات شبکه‌ها آغاز کردیم زیرا حق مردم گیلان بیش از اینهاست و باید گیلان را در داشتن زیرساخت‌های مناسب شبکه‌ای به جایگاه‌های واقعی خود برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه از مشکلات اساسی در شرکت توزیع برق سرقت‌های متعدد تاسیسات شبکه است، یادآور شد: برای جلوگیری از اتفاقات که سبب زحمت و خاموشی‌ها می‌شود نیاز به اهتمام جدی همه دستگاه‌های متولی داریم.

مهدیزاده با اشاره به مشکلات ناشی از سرقت سیم‌های برق در استان خاطرنشان کرد: ۴۷ دستگاه ترانس و ۶۱ تُن سیم برق سال گذشته در استان گیلان سرقت شد که ارزش ریالی آن‌ها به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و بسیاری از سارقان هم دستگیر شدند.

وی با اشاره به زمان پیک ساعت مصرف برق گفت: مردم بدانند زمان پیک روزانه مصرف برق از ساعت ۱۲ الی ۱۸ و پیک شبانه ۲۰ الی ۲۴ است و بسیار اهمیت دارد.

مهدیزاده با اشاره به یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک در استان گیلان، افزود: ۷۷ درصد مشترکان توزیع برق استان خانگی هستند و امسال مشوق‌هایی برای بخش خانگی در نظر گرفته شده است و اگر مشترکان نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعتی که مصرف خود را کاهش هند تا ۵۰۰ تومان پاداش به آنان اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از مشوق‌های جدید در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها خبر داد و بیان کرد: کسانی‌که پمپاژ آب کشاورزی دارند می‌توانند تفاهم‌نامه‌ای با امور توزیع برق در شهرستان‌ها امضا کنند و طبق این تفاهم‌نامه به ازای‌ عدم مصرف بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ به مدت پنج ساعت، در باقی ساعت دیگر مصرف برق رایگان خواهند داشت.

مهدیزاده با بیان این مطلب که مشترکان برق در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد رشد مصرف داشتند، افزود: اگر رعایت الگوی مصرف را مشترکین امسال در پیش نگیرند، خاموشی‌ خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان گیلان امسال در برنامه‌ریزی‌های خود به طوری عمل کرده است که خاموشی به سمت مشترکان مصارف عادی کشیده نشود.

مهدیزاده افزود: الگوی مصرف در ادارات الزامی است و همه ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف هستند در ساعت اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعت غیر اداری نیز ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: مصرف بار پایه در گیلان بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ مگاوات است اما پیش‌بینی می‌شود حداکثر نیاز مصرف شرکت توزیع نیروی برق گیلان در سال ۱۴۰۱ با ۱۴.۷ درصد رشد به ۲ هزار و ۳۵۹ مگاوات برسد که این به علت مهاجرینی است که به گیلان آمده‌اند.

مهدیزاده با بیان اینکه پرداخت بدهی از سوی مشترکان می‌تواند در ارائه خدمات‌رسانی و توسعه شبکه‌ها برق کمک موثری باشد، یادآور شد: تنها منبع درآمد شرکت توزیع برق فروش انرژی و دریافت مطالبات است اما متاسفانه مشترکان گیلانی اعم از سازمان‌ها و مردم بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.

در پایان این نشست خبری سوالاتی از سوی خبرنگاران حاضر در جلسه مطرح شد و مدیرعامل و معاونین توزیع برق گیلان به این سوالات پاسخ دادند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان