شما اینجا هستید

اجتماعی » حضور و ادای احترام سرپرست شهرداری رشت بر مزار آرسن میناسیان

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت به همراه سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ همزمان با چهل و ششمین سال درگذشت آرسن میناسیان نیکوکار ارمنی ساکن و آرمیده در رشت ضمن حضور بر مزارش به روح بلند این بزرگمرد تاریخ گیلان و رشت ادای احترام کردند.
لازم به ذکر است، آرسن‌ میناسیان نیکوکار ارمنی ساکن رشت بود که مقاطع راهنمایی و متوسطه را در این شهر سپری کرد سپس به قزوین سفر کرد و به علم آموزی در داروسازی سنتی پرداخت. وی در جنگ جهانی دوم با شیوع بیماری تیفوس، به ساخت داروی این بیماری اقدام کرده سپس آن را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داد.
میناسیان بیشتر عمر گرانبهای خود را صرف خدمت رسانی به معلولان و سالمندان کرد به طوری که نخستین آسایشگاه سالمندان و معلولان در سطح کشور را در رشت ساخت و پس از آن به ساخت کهریزک پرداخت.
وی همچنین نخستین داروخانه شبانه روزی را نیز در رشت بنیانگذاری کرد و در طول خدمت خود همواره یاری رسان بیماران و نیازمندان بود.
میناسیان سرانجام در چهل و شش سال پیش در ۷۱ سالگی هنگام‌ خدمت رسانی به سالمندان و معلولان رشتی در هزار و سیصد و پنجاه و شش دیده از جهان فرو بست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان