شما اینجا هستید

اخبار گیلان » جلوگیری از ورود ۲۰هزار مترمکعب فاضلاب به تالاب انزلی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ مارال محبوب معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت در مورد طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی گفت: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقاء بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی در ادامه با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی تشریح کرد تا کنون اقدامات زیر انجام گرفته است: احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب درشبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تامین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

وی در ادامه به احداث۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالاآورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

مارال محبوب با تاکید بر اقدامات گفته شده، افزود: باتوجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع ترین زمان ممکن، با اجرای طرح های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات موثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه های ویژه وزارت نیرو بوده است اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه ها، شاهد آن باشیم پسابی با استاندارد تخلیه به آب های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان