شما اینجا هستید

اخبار گیلان » جلسه نامگذاری معابر شهرداری رشت به ریاست رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، جلسه نامگذاری معابر شهرداری رشت سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ با محوریت نامگذاری معابر فاقد نام منطقه یک شهری به ریاست علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت و با حضور نمایندگان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ، اداره کل پست استان، مدیر منطقه یک شهری و کارشناسان شهرداری برگزار شد.

جلسه های نامگذاری معابر فاقد نام رشت به صورت هفتگی برگزار شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مذکور با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) و همچنین تسلیت درگذشت پروانه معصومی هنرمند ملی به جامعه هنری و تمام مردم ایران اظهار کرد: با توجه به وجود مرقد مطهر خواهر امام رضا (ع) در شهر رشت، قرار بود تابلوی ورودی شهر رشت برای آگاهی گردشگران نصب شود که هنوز انجام نشده است.

علیرضا تاج شهرستانی به عقب ماندگی نامگذاری معابر فاقد نام شهر رشت اشاره کرد و افزود: جلسه نامگذاری معابر فاقد نام شهر به منظور تسریع در نامگذاری معابر می طلبد به صورت هفتگی برگزار شود.

وی با بیان اینکه نامگذاری معابر فاقد نام در اولویت است، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم کوچه ها و معابری که دارای نام هستند تغییر نام پیدا نکنند مگر آن که الزامی وجود داشته باشد.

* شناسایی معابر فاقد نام منطقه یک شهر رشت

مدیر منطقه یک شهر رشت نیز در جلسه نامگذاری معابر شهرداری گفت: با توجه به اینکه رشت مرکز استان و مقصد گردشگری بسیاری از مردم محسوب می شود، با گسترش شهر امکان شناخت و پیدا کردن مسیر و کوچه ها برای شهروندان مقداری سخت است.

یوسف یزدانی با اشاره به استفاده شهروندان از نرم افزارهای موبایلی برای مسیریابی، یادآور شد: ساماندهی و نظم در نامگذاری معابر برای اینکه شهروندان در مکان یابی دچار مشکل نشوند، حائز اهمیت است.

وی به تلاش و همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در پیگیری نامگذاری معابر فاقد نام اشاره کرد و افزود : از سال گذشته یکسری معابر فاقد نام منطقه یک شهری را شناسایی کردیم ضمن اینکه تابلوهایی که بر اثر تابش نور خورشید یا تصادفات بی کیفیت شده، در اسرع وقت با شناسایی پیمانکار ساماندهی می شوند.

با توجه به دغدغه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و مشکل ارسال مرسوله های پستی شهروندان ، نامگذاری معابر فاقد نام و ساماندهی تابلوهای کوچه ها و معابر رشت در قالب تجمیع بانک اطلاعاتی اداره های مختلف در حال انجام است.

سامانه جامع نامگذاری معابر رشت توسط سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری رشت طراحی شده و در گام نخست مصوبات سال ۱۴۰۱ مبنی بر نامگذاری معابر فاقد نام اجرایی می شود و در گام بعدی، پیگیری تعیین تکلیف مصوبات از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ در دست اقدام است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان