شما اینجا هستید

اخبار گیلان » جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان با حضور استاندار گیلان در جمع مردم دهستان شوئیل شهرستان رودسر

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛استاندار گیلان با بیان اینکه مردمی بودن، برای مردم و در خدمت مردم بودن ویژگی بارز دولت انقلابی است که رضایت خداوند را در پی خواهد داشت، گفت: تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد دولت آیت الله دکتر رئیسی انگیزه خدمتگزاران به ایران اسلامی را مضاعف و وظیفه خادمی مردم را بیش از پیش کرده است.

اسدالله عباسی پس از افتتاح همزمان ۱۲۱ پروژه راهداری گیلان در رودسر در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان و در جمع صمیمی مردم در مسجد دهستان شوئیل این شهرستان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس محترم جمهور و هیات دولت به مناسبت هفته دولت، گفت: مهمترین ویژگی دولت سیزدهم مردمی بودن آن است لذا ما دولتمردان بعنوان خادمین مردم باید در روستاها حضور یافته و مشکلات آنها را حل کنیم و اگر دیدیم قادر به حل نیستیم عذر خواهی کنیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با عقب ماندگی هایی مواجه بود که باید جبران می کرد افزود: بیشتر اعتبارات دولت برای مشکلات به جا مانده از دولت پیشین صرف شد اما اکنون باید حل مشکلات روستائیان و مناطق محروم بعنوان خدمتگذار به قولی که میدهیم عمل کنیم .

وی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تعداد طرح های افتتاح شده در هفته دولت سال ۱۴۰۲  نسبت به سال قبل گفت: در سال آینده باید تعداد طرح های افتتاح شده را به بالای ۳۰ درصد برسانیم و میزان اعتبارات نیز باید از ۶ درصد به ۱۵ درصد افزایش دهیم.

عباسی با اشاره به فرسودگی شبکه برق گیلان به علت رطوبت بیش از حد این استان گفت: مشکلات برق مناطق محروم باید در اولویت قرار بگیرد.

 وی از روستائیان خواست با ساخت و ساز در داخل طرح هادی از مشکلات دریافت انشعابات آب ، برق ، گاز بکاهند و اظهار کرد: بخشداری، دهیاران، فرماندار و مدیران شهرستانی در اصلاح بازنگری طرح هادی روستایی به مردم بومی که در زمین  آبا و اجدادی خود اقدام به خانه سازی می کنند کمک کنند.

وی تصریح کرد  در بازنگری و اجرای طرح هادی در مناطق محروم، خارج از طرح بدون ترک تشریفات این کار انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد، افزود: جوانانی که در این روستاها کار آفرینی می کنند باید با پرداخت وام های خوداشتغالی مورد حمایت قرار دهیم .

عباسی به مدیران دستگاههای اجرایی دستوراتی برای رفع مشکلات آب  آشامیدنی ، راه آسفالت روستایی ، گاز رسانی، برق رسانی ، جاده سازی داد و تاکید کرد: این دهستان و روستای کوهستانی باید به امکانات روز مانند شبکه های زیرساختی اینترنتی مجهز شوند.

استاندار گیلان عصر پنج شنبه پس از افتتاح ۱۲۱ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای ،  به منظور تشکیل قرار گاه محرومیت زدایی به ارتفاعات کوهستانی شهرستان رودسر سفر کرد.

استاندار گیلان با حضور در منزل شهیدان  برجعلی زاده، درگذشت حجت الاسلام و المسلمین برجعلی زاده پدر بزرگوار این شهدا را تسلیت گفت.

وی در این دیدار بر خانواده معظم شهدا و بهره مندی از وصایای آن والامقامان تاکید کرد.

عباسی با مردم روستاهای مسیر به گفتگو نشست و راه آسفالت روستایی بخش طویلای رحیم آباد و سایت مخابراتی روستایی زراکی دهستان شوییل را نیز افتتاح کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان