شما اینجا هستید

اجتماعی » جبران بخشی از کمبودها، با حضور میدانی و تلاش مضاعف مسئولین

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در ادامه نظارت های میدانی بر عملیات محرومیت زدایی روستایی، با حضور در بخش سنگر و بازدید از پروژه های در حال اجرا که با همراهی معاونین فرمانداری و بخشدار این منطقه صورت پذیرفت، اظهار داشت: در خدمت به مردم شریف شهرستان رشت، کاهش فاصله میان شهر و روستا در سطح برخورد داری از امکانات و بالا بردن رفاه و آسایش مردم در اولویت برنامه ریزی ها قرار داشته و کارگزاران دولت سیزدهم در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، برخورداری عادلانه شهر و روستا از سطح قابل قبول رفاه و امکاناتی مانند برق، آب آشامیدنی سالم، راه ارتباطی مناسب و رفع مشکلات بخش کشاورزی را مد نظر خواهند داشت.

 وی افزود: با توجه به عقب بودن شهرستان در زمینه استفاده از کابل‌های خودنگهدار از میانگین کشوری و فرسودگی شبکه توزیع برق و همچنین مزایای استفاده از این نوع کابل ها مانند از بین رفتن امکان بروز اتصالی بین رشته ها و جلوگیری از سرقت برق، افزایش استفاده از کابل‌های خودنگهدار جزو برنامه ها قرار خواهد گرفت.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به کدورت شدید و شرایط نامناسب آب شرب روستای سربندان و لزوم چاره اندیشی فوری و اساسی برای رفع این مشکل، گفت: با لوله گذاری انجام شده و انتقال آب از تصفیه خانه بزرگ گیلان، مشکل تامین آب آشامیدنی سالم بیش از ۵۰۰ مشترک سروندان مرتفع گردیده و با تکمیل طرح اصلی لوله گذاری خط انتقال آب از تصفیه خانه به تاسیسات نشرودکل، علاوه بر سروندان اهالی چهار روستای دیگر نیز از نعمت آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که بخش قابل توجهی از موانع و کمبودها با بسیج امکانات موجود و بکارگیری روحیه جهادی متولیان امر قابل رفع می باشد، اظهارداشت: مدیران، مسئولان و کارگزاران دولت مکلف اند تا در راستای تحقق اهداف محرومیت‌زدایی و با هدف گسترش نهضت خدمات رسانی به مردم، بخشی از کمبودها را با حضور میدانی، نگاه جهادی در تسریع امور و تلاش شبانه‌روزی جبران نمایند.

امام پناهی با حضور در روستای رودبرده بخش سنگر، از پروژه آسفالت راه این روستا که با طول ۱۷۰۰ متر و هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است، بازدید نموده و گفت: با اتمام مراحل آسفالت راه روستایی رودبرده، بیش از ۲۰۰ خانوار این منطقه از آن بهره‌مند خواهند شد.

 گفتنی است فرماندار رشت با حضور در مزار شهدای روستای رودبرده با آرمان های شهداء والامقام این روستا تجدید پیمان و ضمن دیدار بی واسطه با روستانشینان، در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

 وی در ادامه از ایستگاه پمپاژ روستای پیش کنار که پس از تعمیرات در مدار قرار گرفته بازدید و اظهار داشت: با ورود این ایستگاه به مدار بهره‌برداری، مشکل آبیاری حدود یکصد هکتار از اراضی شالیزاری رفع گردیده است.

 امام پناهی در بازدید از کانال آبرسانی قاضیان رود که به علت افزایش رسوبات و پوشش گیاهی متراکم در بستر و حریم کانال، در زمینه آبرسانی به مزارع قاضیان، پیش کنار و جوبنه دچار مشکل می باشد، اظهار داشت: تلاش خواهد شد تا با بررسی کارشناسی و اختصاص اعتبارات لازم در آینده نسبت به رفع مشکل اقدامات لازم صورت پذیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان