شما اینجا هستید

اخبار گیلان » توسعه خدمات سلامت شهرستان فومن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، عصر شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳در حاشیه افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فومن، نشست شورای سلامت این شهرستان با حضور دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر خلیل بهروزی‌فر- نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس، مهندس موسی فکور- فرماندار فومن و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه و مسوولان محلی در فرمانداری فومن تشکیل شد.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده توسعه خدمات سلامت در فومن است
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در این نشست با بررسی وضعیت زیرساختهای بهداشت و درمان فومن، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمادگی دارد تا سطح بهداشت، درمان و همچنین ارایه خدمات داروخانه ای خود را توسعه دهد.
وی با اشاره به راه اندازی کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فومن، افزود: این کلینیک علاوه بر ارایه خدمات حوزه درمان می‌تواند به صورت شبانه روزی به مردم داخل شهر به ویژه در تامین و توزیع دارو خدمت کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز فومن به دستگاه MRI و CT اسکن، گفت: با راه اندازی این دو بخش علاوه بر فومن می‌توان به شهرستان های مجاور نیز خدمات مطلوب ، ارایه کرد.

از ظرفیت شهرداری ها در توسعه خدمات سلامت بهره گیری شود

دکتر سالاری با اشاره به اقدامات شهرداری ها در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: شهرداری ها ذاتا وظایفی را در راستای مسوولیت اجتماعی دارند و می‌توان از این ظرفیت در توسعه خدمات سلامت نیز بهره گرفت.

فراتر از استانداردها باید خدمات سلامت در فومن توسعه یابد

وی با اشاره به شرایط خاص گردشگرپذیر بودن فومن نسبت به سایر مناطق کشور، گفت: اعتقاد دارم فراتر از استانداردهای لازم باید در شهرستان فومن خدمات بهداشت، درمان و اورژانس توسعه پیدا کند.

خدمات دندانپزشکی در فومن از نیازمندیهای اساسی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خدمات دندانپزشکی در فومن را از نیازمندیهای اساسی این شهرستان برشمرد و افزود: ارایه خدمات دندانپزشکی جزو خدمات گران محسوب میشود که میتوان با افزایش دندانپزشک و یونیت های دندانپزشکی ، میزان رضایتمندی را در مردم به ویژه افراد کم‌برخوردار ارتقاء داد.

فعالیت داروخانه بیمارستان فومن  در دو نوبت کاری
دکتر سالاری بر افزایش ساعات داروخانه بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام فومن تاکید کرد و گفت: این داروخانه باید علاوه بر درون سپاری به صورت شبانه روزی و یا حداقل در دو نوبت صبح و عصر فعالیت کند.

دکتر سالاری در بدترین شرایط دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تحویل گرفت
دکتر خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از زحمات پر تلاش کادر بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: دکتر سالاری در بدترین شرایط ممکن در کشور ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تحویل گرفت که بدهکاری بالای ۷۵۰ میلیارد تومانی داشت اما اکنون شاهدیم این بدهکاری ها نه تنها تسویه شده بلکه سیر مثبت دارد.
مجمع نمایندگان مجلس به تلاشهای قابل تحسین دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان دارند

وی با بیان اینکه سطح شاخص‌های بهداشت و درمان استان از متوسط استان های کم برخوردار نیز کمتر بود، افزود: الحمدلله امروزه همه اعضای مجمع نمایندگان گیلان به تلاش های قابل تحسین دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه کادر بهداشت و درمان و ایثارگری آنها اذعان دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا امنیت اجتماعی کشور را به مخاطره انداخته، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای برنامه ها و سیاست ها به گونه ای موفق عمل کرد که امروزه رتبه نخست بالاترین پوشش واکسیناسیون در کشور را دارد.

افزایش زیرساخت‌های بهداشت و درمان در گیلان
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات دانشگاه در افزایش سطح زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان، گفت: شهرستان های فومن و شفت دارای جمعیت شناور بیشتری نسبت به سایر شهرستان های استان بوده و نیازمند توجه بیشتری هستند.

فومن قابلیت تبدیل به قطب درمان غرب گیلان را دارد
وی با بیان اینکه شهرستان فومن می‌تواند قطب بهداشت و درمان غرب گیلان باشد، تصریح کرد: طی دو سال اخیر کمبودهای حوزه سلامت فومن و شفت تا حدود زیادی مرتفع شده و امیدواریم همچنان شاهد رشد شاخص ها باشیم.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین از اقدامات ارتش به ویژه فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده محرومیت زدایی ارتش نیز تقدیر و تشکر کرد.
مهندس موسی فکور، فرماندار فومن نیز در این نشست با اشاره به باقی ماندن خدمت به مردم، اظهار کرد: تا زمانی که مردم از خدمات عام المنفعه بهره‌مند هستند، اجر و ثواب آن جاری خواهد بود.
اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابل تحسین است
وی با اشاره به اقدامات قابل تحسین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت کرونا، افزود: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان منجر به تحسین مسوولان کشور به ویژه رییس جمهوری و وزیر بهداشت شد که از این رو قابل تقدیر است.
گفتنی است: در این نشست تعدادی از معاونین دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام فومن به بیان دغدغه ها و راهکارهای توسعه سلامت در شهرستان فومن پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان