شما اینجا هستید

اجتماعی » تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور دستاورد رونق شرکت های دانش بنیان

 به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی در بازدید از دهکده فناوری و نوآوری فشتام وابسته به پارک علم و فناوری گیلان که با همراهی دکتر اسحاقی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل استان صورت پذیرفت، اظهار داشت: با توجه به شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) و نگاه دولت به مقوله اقتصاد و اشتغال ضرورت دارد تا تمامی دستگاه‌های مسئول نسبت به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال اقدامات لازم را صورت دهند.

 دکتر امام پناهی با اشاره به فعالیت ۳۰ شرکت دانش بنیان با ارائه خدمات تولید و صادرات دانش‌محور و نیز اشتغال ۲۵۰ نفر در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، بر اهمیت نقش شرکت‌های دانش بنیان در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به دلیل تحریم ناپذیر بودن علم و نیاز جهان به دانش روز تاکید کرد.

 وی ادامه داد: با هدف رفع مشکلات شرکت‌های فعال در دهکده فناوری و نوآوری فشتام، مشکل آنتن دهی و پوشش اینترنتی دهکده فشتام در اسرع وقت مرتفع و نسبت به آسفالت و بهسازی مسیر ورودی به دهکده با همکاری بنیاد مسکن و راهداری اقدام خواهد شد.

 فرماندار رشت با تاکید بر تسهیل در فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: ضروری است تا همکاری های مورد نیاز در خصوص صدور مجوزهای لازم برای فعالیت های شرکت های مستقر در دهکده فناوری و نوآوری فشتام توسط محیط زیست صورت پذیرد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با عنوان این مطلب که در سال های اخیر بحث تولید و اقتصاد به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها نمود پیدا کرده، اظهار داشت: نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) تاکیدی درست بر این موضوع است که فعالیت‌های علمی و تحقیقی و تکنولوژی محصولات دانش‌بنیان باید در خدمت تولید، صادرات، ارزآوری و اشتغالزایی قرار گیرد.

دکتر امام پناهی با اشاره به اینکه علم اقتصاد در دنیای آینده نیازمند استفاده از افکار برتر و آینده‌نگر است، اظهار داشت: ورود فناوری‌های نو بر پایه تحقیقات روزآمد در عرصه تولید می‌تواند اثرات مثبتی بر کیفیت محصول، امکان برندسازی تجاری محصولات تولیدی و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در چرخه تحقیقات تا صادرات و عرضه محصول را فراهم آورد.

فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط محکم، حمایتگر و فعال بین مراکز تحقیقاتی، کارآفرینان و دستگاه های دولتی، خاطرنشان کرد: ارزیابی و فهرست نیازمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع موانع و توانمند سازی آنها و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص در ساختار شرکت های دانش بنیان می‌تواند به تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور بیانجامد.

 فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که فعالیت های دانش محور باید در خدمت پاسخگویی نیازهای روز جامعه قرار گیرند و شرکت‌های دانش بنیان تحقیقات محور با گسترش علم و افزایش توانمندی اقتصادی با ارزش افزوده بالا و تجاری سازی محصولات نقش بسیار موثری در حل مشکلات امروز جامعه نظیر مسائل اقتصادی و اشتغال زایی دارند، افزود: با گسترش فعالیت‌های دانش بنیان، ایده های نوین به کمک حوزه های مختلف خواهند آمد و تولید علم در مسیر اشتغال زایی و تولید ثروت قرار خواهد گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان