شما اینجا هستید

اخبار گیلان » تغییر اقلیم و عوامل محدود کننده تولید، بهره گیری بیش از پیش از اراضی مستعد استان ضرورتی انکار ناپذیر است

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان –  دکتر محمدی رییس این سازمان در نخستین جلسه کمیته انسجام بخشی حوزه زنان خانواده جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت عظیم و کمتر توجه شده بانوان در کشور بیان داشتند: در فرهنگ ایرانی اسلامی و تعالیم قرآنی زنان در تحکیم بنیان خانواده نقش تاثیرگذاری داشته و با وجود اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند لیکن سرنوشت نیم دیگر جامعه نیز در گرو نقش بی بدیل بانوان می باشد که رسالت سنگین تربیت نسل را بر دوش دارند.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه غفلت از ظرفیت بانوان آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت به نقش پررنگ زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس اشاره نموده و توفیقات حاصله در عرصه های مختلف را مدیون صلابت و شجاعت بانوان فداکار کشور دانستند.

دکتر محمدی ضمن تحسین تشکیل کمیته انسجام بخشی حوزه زنان و خانواده جهاد کشاورزی، انسجام فعالیت ها را ارزشمند برشمرده و بیان داشتند: اگر با اعتماد و اعتقاد در عرصه ها حضور یابیم قطعاً اثرگذاری اقدامات بیشتر خواهد بود.

ایشان با اشاره به مواهب الهی در استان گیلان، برخورداری از آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز را نعمت الهی برشمردند و برنامه ریزی خدمتگزاران مردم شریف استان در دستگاههای اجرایی جهت بهره گیری بهینه از این نعمات را وظیفه ای سنگین دانستند.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه مسئولیت ودیعه ای است الهی، بیان داشتند: باید اهتمام ویژه داشته باشیم تا این توفیق الهی به خدمت رسانی مطلوب منتج گردد.

دکتر محمدی مهارت آموزی بهره برداران و تلاش خستگی ناپذیر جهت رونق بخشی به اقتصاد خانوار روستایی را مورد تاکید ویژه قرار دادند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مالکیت خودخواهانه عده ای و تهدید جدی عرصه های تولیدی محصولات استراتژیک استان از جمله برنج، چای و همچنین اراضی باغی، مبارزه جدی با چنین اقدامات تهدیدآمیز را یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی استان دانستند.

ایشان با اشاره به تغییر اقلیم و عوامل محدود کننده تولید، بهره گیری بیش از پیش از اراضی مستعد استان را ضرورتی انکار ناپذیر برشمرده و تولید سبزی و صیفی در شالیزارهای استان پس از برداشت برنج و همچنین اقدام برای تولید علوفه را از راهکارهای برون رفت از تک محصولی در استان و جلوگیری از بلااستفاده ماندن اراضی در نیمی از سال  دانستند و ابراز امیدواری نمودند با شناسایی چشمه های جوشان اشتغال و فعال سازی آنها در استان شاهد تحولی شگرف در بخش کشاورزی به عنوان رکن اصلی اقتصاد استان باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان