شما اینجا هستید

اجتماعی » تردد بالغ بر ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در گیلان از ابتدای سال تاکنون

فریبرز مرادی :  از جابجایی حدود شش میلیون و ۸۱۴ هزار و ۱۷۹ تن کالا توسط بیش از ۴۷۱ هزار و ۵۰۱ سفر طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: از مجموع کل کالاهای حمل شده میزان ۷۲۲ هزار و ۷۳۹ تن کالای اساسی طی ۳۰ هزار و ۶۲۹ سفر از مبدا بندرانزلی به مقاصد داخل و خارج از استان حمل شده که نشان دهنده ۱۸.۴ درصد رشد در تناژ و ۱۳ درصد رشد در تعداد سفر است.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۸۱ نفر مسافر توسط ۴۷۳ هزار و ۱۳۱ دستگاه وسیله نقلیه عمومی طی مدت مذکور جابجا شدند، از رشد ۱۴ درصدی در تعداد مسافر و رشد ۱۷ درصدی در تعداد سفر خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری مرز آستارا ۷۸ هزار و ۳۵۸ تن کالا در بخش واردات و ۵۴۵ هزار تن در بخش صادرات داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی واردات کالا و افزایش ۱۲ درصدی صادرات کالا از مرز آستارا، یادآور شد: طی این مدت ۲۰۳ هزار و ۸۰۱ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۱۸۷ هزار و ۲۱۷ تن از مرز آستارا و ۱۶ هزار و ۵۸۴ تن ار مرز بندرانزلی ترانزیت شده است.

مرادی، بندرانزلی را یکی از بنادر واردکننده کالای اساسی کشور دانست و ادامه داد: پایانه مرزی آستارا تنها پایانه مرزی کشور بود که در ایام کرونا متوقف نشد و صادرات کالا و تردد کامیون از این پایانه تداوم داشت.

وی با بیان اینکه ۸۴ سامانه ترددشمار در ۴۲ محور رفت و برگشت استان فعال است، اظهار کرد: طی هشت ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۹۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۶۷ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای طرح زمستانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اول آذر، اضافه کرد: ۶۰ اکیپ راهداری، ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی با ۵۴۲ نیروی راهدار و ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار استان مستقل هستند.

مدیرکل راهداری گیلان، میانگین عمر ناوگان راهداری گیلان را بالای ۲۲ سال دانست و عنوان کرد: راه های آستان شامل راه های اصلی، آزادراه، بزرگراه، راه فرعی و راه روستایی است و لذا برای باز نگه داشتن راه ها در بحرن برف، اقدام به درجه بندی راه ها و باز نگه داشن راه های اصلی و سپس فرعی و روستایی می کنیم که در این راستا با استان های اردبیل و قزوین هماهنگی شده است.

وی طول کل راه های بین شهری استان گیلان را ۱۱ هزار و ۱۵۲ کیلومتر دانست و افزود: گیلان ۶۸ کیلومتر آزادراه، ۴۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۲۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد و لذا ۵۷.۷۷ درصد معادل ۵۳۰۰ کیلومتر از راه روستایی را با اولویت بالای ۲۰ خانوار آسفالت کردیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان