شما اینجا هستید

اخبار گیلان » ترانزیت بالغ بر ۱۲۷هزار تن کالا از استان گیلان طی سال گذشته

فریبرز مرادی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی ۱۲ ماهه نخست سالجاری۱۲۷هزار و۴۸۵تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۸۵هزار و۱۵۳تن از مرز آستارا و۴۲هزار و۳۳۲تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است..

این مقام مسئول افزود: طی این مدت۷۷هزار و ۱۳۶تن  کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و۵۰هزار و ۳۴۹تن کالا از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان۱۲درصد  افزایش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد کاهش ۶۸درصدی می باشیم.

ایشان در ادامه انواع تخته و چای را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده  ذکر کردند.

وی سپس خاطر نشان نمود: در این مدت ۱۳۳هزار و۴۹۲تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در سال گذشته نیز انواع تخته بوده است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۸۹۱هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۷درصد رشد داشته است، میوه و تره بار  نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سال گذشته بودند.

مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۲۶۸دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۴۸هزار و ۲۹۲دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و۴۹هزار و ۵۹۳دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند.

لازم به ذکر می باشد ۴شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۴۰ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا درحال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند .​

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان