شما اینجا هستید

اجتماعی » تداوم بازدید از وضعیت حفاظت منابع طبیعی استان گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، سرهنگ محمد قربانی لرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ، محمد رضا شکوری، معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، از اراضی جنگلی و منابع طبیعی و همچنین از کارگاههای چوب بری شهرستانهای تالش و رضوانشهر بازدید نمودند . 

سرهنگ محمد قربانی لرد در این خصوص اظهار داشت؛ تشدید اقدامات حفاظتی و بازدید میدانی در تمامی نقاط  گیلان به طور ویژه در دستور کار بوده و انجام می شود.

ایشان افزود؛در راستای اجرای حکم محاکم قضایی، در شهرستانهای تالش و رضوانشهر، حدود ۴ هکتار اراضی ملی رفع تصرف و همچنین حدود ۱۵ متر مکعب چوب آلات قاچاق به نفع دولت کشف و ضبط گردید و متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمد رضا شکوری در حاشیه این بازدید، جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش و ظرفیت نیروهای بومی محلی را در حفاظت از منابع طبیعی بسیار ضروری، مهم و مؤثر دانست و خاطر نشان کرد؛ مردم بهترین حافظان عرصه های منابع طبیعی هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

وی با بیان اینکه اراضی جنگلی ، منابع طبیعی ومراتع ، ثروت‌های عمومی و میراث آیندگان است تاکید کرد؛ با متجاوزان و متعدیان به منایع ملی با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد و برای تحقق این مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضا،نیروهای همیشه آماده یگان حفاظت منابع طبیعی ،از شهروندان شریف استان، خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان