شما اینجا هستید

اجتماعی » تخصیص اعتبار ۴۰ میلیاردی امداد و نجات در گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایسنا – سیاوش غلامی در این نشست با اشاره به همکاری مستمر ۵۰ هزار نفر با جمعیت هلال احمر استان گیلان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بزرگترین تشکل مردم نهاد در دنیا و ایران است و یک سازمان عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عضوگیری جمعیت هلال احمر در سه حوزه جوانان، داوطلبان و امداد گران، افزود: افراد زیر ۳۵ سال در حوزه جوانان و افراد بالای ۳۵ سال در حوزه داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه امداد و نجات در دنیا بر عهده دولت هاست، تصریح کرد: در کشور ما بخشی از وظیفه امداد و نجات به جمعیت هلال احمر سپرده شده است. در راستای ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران مصوب سال ۹۸ مکلف به امداد و نجات در حوادث، اسکان اضطراری و تغذیه و آموزش های همگانی هستیم.

غلامی با اشاره به راه اندازی مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر گیلان در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ دانشجو در واحد دانشگاهی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر استان از ۲۰۰۰ نفر داوطلب در سال ۱۳۹۶ به ۱۵ هزار نفر داوطلب در سال ۱۴۰۰ رسیدیم، گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۰۰ داوطلب بالای ۳۵ سال در استان گیلان داریم.

این مقام مسئول با اشاره به عضویت بیش از ۲۰ هزار نفر در حوزه جوانان، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر گیلان بیش از ۴۵۰ خانه هلال دارد و لذا از این حیث در کشور اول است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره فعالیت دو مرکز جامع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر گیلان در رشت و رودسر ویژه جانبازان و معلولان، خاطرنشان کرد: گیلان استان گردشگرپذیر بوده و لذا در حال حاضر صد درصد تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی ما درگیر امدادرسانی شامل سیل، نجات غریق، کوهنوردی، حوادث جاده ای و… است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان از افزایش تلفات ناشی از غرق شدگی در دریا خبر داد و بیان کرد: گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و امکان پوشش کامل امداد و نجات وجود ندارد و مردم باید از طرح های سالم سازی استفاده کنند و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

وی از تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر گیلان در جریان سفر رئیس جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت پایگاه های امداد و نجات و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز این پایگاه ها تا سال ۱۴۰۲ تخصیص پیدا می کند.

وی با اشاره به افتتاح پایگاه امداد و نجات چوبر در سال گذشته، عنوان کرد: پایگاه پاشاکی و پایگاه شفت به زودی افتتاح می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان