شما اینجا هستید

اجتماعی » تبدیل دانشگاه علوم پزشکی گیلان به قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران کووید ۱۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ در پی افزایش بی‌سابقه شمار بیماران کرونایی در استان گیلان به ویژه شهر رشت، دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرکز آموزشی ودرمانی رازی رشت ” سانتر اصلی و مرکزی کووید ۱۹ گیلان” حضور یافت.

با آغاز موج جدید کرونا در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان به یک قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران کرونا در استان تبدیل شده و تمامی معاونین و مدیران به عنوان فرماندهان میدانی در سطح مراکز درمانی گیلان حضور پیدا خواهند کرد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل حضور هیات  رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح مراکز آموزشی و درمانی، نظارت مستقیم و میدانی بر نحوه ارائه خدمات، تصمیم‌گیری به‌جا و به‌هنگام و همچنین ارائه گزارش برخط جهت مدیریت هوشمندانه بیماری کرونا است.

گفته شده قرارگاه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا عادی شدن شرایط و برگشت به حالت پیشین پیک ادامه خواهد داشت.

 

پیش از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونین در سطح مراکز درمانی،  نشست اضطراری و فوق العاده هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همین منظور در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

گفته شده علاوه بر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین افزایش تعداد سوش‌های جدید بیماری در استان، وضعیت کلی گیلان به حالت فوق قرمز تبدیل شده و در شرف بحرانی قرار گرفته است.

استان گیلان در حالی وارد وضعیت بحرانی شیوع افسارگسیخته بیماری کرونا قرار گرفته که پیش از این نیز در وضعیت بحرانی مشابه و بعضاً شدیدتری از این بیماری را تجربه کرده بود که با رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم و جانفشانی های مدافعان سلامت توانست آنها را پشت سر بگذارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان