شما اینجا هستید

اجتماعی » به زودی شاهد یک جریان بزرگ تولیدی و اشتغال زایی در زندان های استان گیلان خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست هم اندیشی تدوین راهکارهای اشتغال زایی در زندان ها با حضور رئیس سازمان زندان های کشور، معاون راهبردی قوه قضائیه و حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های سند تحول قوه قضائیه، اشتغال زندانیان تعریف شده است اظهار داشت: ظرفیت و قابلیت های مددجویان زندان های استان گیلان خصوصا زندان مرکزی رشت از لحاظ تخصص و اشتغال  شناسایی شده و اقدامات موثری در حوزه اشتغال­ زایی در زندان رشت اجرایی شده است.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه سازوکارهای تولیدی رابطه ای مسقیم با اصلاح نگرش نسبت به زندان، زندانی، محیط زندان و امکانات و قابلیت های بالقوه استانی دارد اظهار داشت: هر چقدر بتوانیم نگرش مثبتی نسبت به موارد ذکر شده داشته باشیم جریان تولیدی و اشتغال­ زایی در استان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه خیّر و سرمایه گذاری که جهت اشتغال زایی وارد زندان می شود باید چندین مولفه را در نظر داشته باشد افزود: اولین مولفه اشتغال­ زایی بهینه در زندان، توجه به این نکته است که زندانی یک فرصت است نه تهدید لذا باید تمامی قابلیت ها و استعداد های زندانیان به تفکیک شناسایی شده تا مددجو مجبور نباشد حرفه ای را به صورت تحمیلی و اجباری فراگیرد.

رئیس شورای قضایی استان دومین مولفه اشتغال بهینه را کرامت زندانی عنوان نمود و تصریح کرد: زندانی صاحب کرامت است و نباید تحقیر شود و مسئولان نباید محدودیت های امنیتی را برای مددجویان حرفه آموز اعمال نمایند.

وی با اشاره به قابلیت های بالقوه و امکانات فراوان استان گیلان افزود: به دلیل هم جواری با اوراسیا هر آنچه امروز در استان گیلان تولید شود دارای بازار فروش بوده و تقاضا بر عرضه پیشی گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان با بیان اینکه زندان مرکزی رشت با داشتن ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسب به عنوان زندان پایلوت و نمونه در کشور در خصوص طرح اشتغال زندانیان انتخاب شده است تصریح کرد: با حضور خیرین و نیکوکاران و با شناسایی تخصص و مهارت زندانیان به زودی شاهد یک جریان بزرگ تولیدی و اشتغال­زایی در زندان های استان خواهیم بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان