شما اینجا هستید

اجتماعی » بهره برداری از ۷ پروژه آبخیزداری گیلان در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان : میرحامد اختری، ضمن گرامیداشت هفته دولت به عملکرد یکساله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: انجام پروژه های کاداستر، آبخیزداری، مرتعداری، جنگلکاری، زراعت چوب، مراقبت و نگهداری از جنگلکاری های سنواتی و کنترل آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای ۲۳۴ هکتار جنگلکاری و ۱۱ هزار و ۷۳۴ هکتار مراقبت و نگهداری از جنگلکاری های سنواتی، تصریح کرد: اقدام به کنترل آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی در سطح ۵۱ هزار و ۱۰۰ هکتار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از اجرای ۳۲۳ هکتاری زراعت چوب طی مدت مذکور خبر داد و عنوان کرد: مجموعا ۱۰۲ هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده و در سطح ۲۳۹ هزار و ۵۴۶ هکتار عملیات مرتعداری به اجرا رسیده است.

اختری، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کاداستر اراضی استان به انجام رسیده است، متذکر شد: هم اینک کاداستر یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی استان اجرایی شده است.

وی در ادامه به اجرای ۱۸ پروژه آبخیزداری در سال مالی ۱۴۰۰ بیان نمود ؛۱۰ پروژه از محل اعتبارات ملی و هشت پروژه از محل منابع استانی در دستور کار است. این پروژه ها شامل عملیات مکانیکی و بیولوژیکی بوده و با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و حمل رسوبات و ذخیره آب و هدایت آب در سفره های زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، ۱۵ پروژه از ۱۸ پروژه آبخیزداری را دارای پیشرفت فیزیکی صد درصد دانست و اظهار کرد: سه پروژه نیز دارای پیشرفت بالای ۹۵ درصد است.

اختری از افتتاح هفت پروژه شاخص آبخیزداری استان گیلان در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در پنج شهرستان رضوانشهر، رودسر، رودبار، تالش و ماسال به بهره برداری خواهد رسید.

ایشان پروژه های افتتاحی در هفته دولت را شامل اجرای عملیات های مکانیکی آبخیزداری در شفارود رضوانشهر، رودبارک و کاکرود رودسر، ساروم رودبار، خطبه سرا و خشکه دریای تالش و خالکایی ماسال دانست و گفت: برای اجرای این هفت پروژه ۱۰۶ هزار و ۱۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۲۰ هزار میلیون ریال از محل منابع استانی هزینه و برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان