شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری کارگاه آموزشی کمک به تنفس نوزاد در رشت

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛  کارگاه آموزشی کمک به تنفس نوزاد ( HBB) ویژه  کارشناسان حوزه  کودکان و پزشکان هسته  آموزشی کودکان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها با حضور  دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه و دکتر صدرالدین مهدی پور -فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه به صورت تعاملی، ایفای نقش و اجرای سناریو در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی برگزار شد.
دکتر رضوانی در ابتدا با اشاره به اهمیت انجام به موقع احیا در پیشگیری از مرگ و میر نوزادان، اظهار کرد؛  بر اساس آمارهای بین المللی و کشوری، بیش از ۹۰ درصد نوزادان نیازمند حمایت و مراقبت، با گام های نخستین احیا و تهویه با فشار مثبت بهبود می یابند و نیاز به اقدام دیگری ندارند، بنابراین، دانش و مهارت عامل زایمان به عنوان اولین افراد حاضر و در دسترس در زمان تولد، نقشی اساسی در آغاز و ادامه مراقبت ها ایفا می کند.
در ادامه دکتر صدرالدین مهدی پور- فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه نیز به صورت عملی نحوه  احیای نوزادان را با  مطالبی جامع برای کارشناسان حاضر تشریح و اجرا کرد.
گفتنی است؛ انجام احیای بهنگام و درست نوزادان نیازمند احیا به ویژه در بدو تولد در سلامت نوزادان و پیشگیری از مرگ و میر و همچنین عوارض دراز مدت از اهمیت بالایی برخوردار است. به همنی منظور، برنامه کمک به تنفس نوزاد  ( HBB) در راستای کاربردی کردن و ساده سازی بیش از پیش عملیات احیا و مراقبت اساسی نوزاد طراحی شده و در ۶۰ کشور دنیا پیاده شده و از سال ۱۳۹۶ در دستور کار اداره سلامت نوزادان وزارت متبوع قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان