شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری کارگاه آموزشی طب ایرانی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از گیل وبدا؛ کارگاه آموزشی طب ایرانی ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه آموزشی، دکتر فرهاد روشنفکر- مسئول حوزه ی طب ایرانی در معاونت بهداشتی با بیان اینکه طب سنتی در اکثر کشورها در کنار طب آکادمیک مورد اقبال عمومی است، اظهار کرد: اگر قرار است طب سنتی و طب ایرانی در جامعه جاری باشد باید مورد تایید مراجع ذی صلاح حوزه ی سلامت مردم که همان وزارت بهداشت است، باشد تا در جامعه ساری شود.
وی افزود: در تمام دنیا در کنار طب آکادمیک، طب سنتی مانند طب سوزنی، طب گیاهان دارویی و طی یداوی مورد استفاده قرار می گیرد و سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که در صورت اقبال عمومی در صورت تایید مراجع ذی صلاح، می توان با توجه به استقبال مردم از طب سنتی در کنار طب آکادمیک بهره برد.
 وی  همچنین  در خصوص اهمیت و ضرورت طب ایرانی در نظام سلامت کشور  توضیح داد.
در ادامه ی این کارگاه آموزشی، دکتر محمدرضا مسرورچهر- دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی- به تشریح چگونگی ادغام طب ایرانی در نظام سلامت پرداخت. وی در این کارگاه گفت: فلسفه ی طب سنتی این است که در صورتی که امکانات اجرای آن در کشور مهیا است و قرابت فرهنگی بین طب آن مکان با مردم وجود داشته باشد، به کمک طب آکادمیک بیاید.
وی تاکید کرد: در طب سنتی، دستورات غیرمنطقی پذیرفتنی نیست و با وجود تبلیغات اشتباه در فضای مجازی، طب سنتی در کنار طب آکادمیک است و به هیچ وجه دستورات غیرمنطقی را بر نمی تابد و به همین دلیل مردم باید با آگاهی نسبت به طب سنتی و افرادی که در این رشته تخصص دارند، از آن بهره ببرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان