شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا ( س) و دومین سالگرد سردارحاج قاسم سلیمانی

دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی گیلان در خصوص نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت بیان کرد: در تاریخ و در سیره اهل بیت عصمت و طهارت منقول است که حرکت انقلابی ام ابیها ازصراط مستقیم الهی از همان روزهای اولیه رحلت رسول خدا (ص) آغاز شد، هنگامی که برخی با جانشینی و امامت حضرت علی(ع) مخالفت کرده و از پذیرش رهبری امیرالمؤمنین سر باز زدند؛ ایشان به عنوان اولین حامی و مدافع ولایت بر حق الهی و آغازگر دفاع از حریم ولایت بودند.

وی افزود : حاج قاسم سلیمانی گوش به فرمان ولایت بود و سخنان رهبر انقلاب را فصل الخطاب می دانست نگاه ولایت را شناخته و درک کرده بود به گونه ای که قبل از اشاره به موضوعات ایشان نیت ولایت را عملی می کرد و رمز موفقیت این مسئله نیز در تمامی عرصه ها “ولایت مداری” و “ولایت پذیری” است.

در پایان خاطر نشان کرد: درسی که از حضرت زهرا (س) می‌گیریم، تبعیت از ولی فقیه بوده، اینکه در میدان عمل با داشتن بصیرت و اقدام به موقع ولایت مداری خویش را ثابت کنیم چنانچه این مساله را در زندگی با برکت شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد بارز ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت در عصر کنونی بود مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام حمید نادم مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان  بیان داشت : شهدا به ما یاد دادند حفظ نظام و انقلاب اسلامی به تلاش و مجاهدت؛ مقاومت و بصیرت نیازمند است.

وی افزود : حاج قاسم می‌گوید نمی‌تواند کسی قبل از اینکه علم بیاموزد عالم شود و شرط عالم شدن، علم آموزی است و می‌گوید شرط شهید شدن نیز شهید بودن است.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان تصریح کرد: لذا برای اینکه به درجات بالا برسید باید شهید باشید تا شهید شوید، در این راستا اولین پایه رسیدن به مقام شهادت و شهید مسئله هجرت است و مرتبه دوم مقام شهادت و شهید جهاداست.

حجت الاسلام حمید نادم جهاد را یکی از اصول پاسداری از انقلاب دانست و گفت: از اصول پاسداری از انقلاب، اصل جهادی بودن است و حاج قاسم در مکتب خود به ما یاد داد که اصل جهادی بودن در انقلاب، تلاش مستمر و هدفمند است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب، اصل انقلابی بودن است که سردار دل‌ها می‌گوید با ایمان و اتکا به خدا پیروزیم اما اعتماد کنیم که خدا ما را می بیند، به شرطی که ما سهم خود را عمل کنیم.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان  ؛ بصیرت را یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب برشمرد و بیان کرد: از ویژگی‌های بارز مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت است که مقاومت را بیمه می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان