شما اینجا هستید

اخبار گیلان » برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان

رضا ثقتی در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان، با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره مذکور با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه، اظهار کرد: این جشنواره با محوریت عروسک و هدایای فرهنگی از جمله سازهای بومی، هدایای چوبی، سوزن دوزی، سفال، رشتی دوزی، زیورآلات، حصیربافی، مگارگری و تذهیب برگزار می شود.

وی ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی – اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایران را یکی از مهمترین اهداف جشنواره مذکور دانست و افزود: تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق و زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، خاطرنشان کرد: جشنواره مالا و محصولات فرهنگی گیلان معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی را دنبال می کند.

ثقتی، با بیان اینکه پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ۲۴ دی ۱۴۰۰ آخرین مهلت دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره مذکور است.

وی ۲۸ دی لغایت دوم بهمن را زمان برگزاری نمایشگاه آثار رسیده دانست و عنوان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۹ دی برگزار خواهد شد لذا علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی «www.jayezehfiroozeh.fargang,gov.ir» مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان