شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری جشنواره من مراقب آبم در رشت

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ در این جشنواره برنامه های متنوعی توسط هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان با محوریت آموزش راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب به ویژه برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این جشنواره با بیان اینکه استان گیلان دارای منابع تامین آب محدودی است، گفت: همه ما وظیفه داریم اندک ذخایر باقی مانده آب شرب را برای آیندگان حفظ کنیم.

مازیار علی پور، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و استفاده درست از آب را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: خانواده ها به ویژه پدران و مادران با رعایت نکات صرفه جویی در مصرف آب، باید به فرزندان خود نیز آموزش های لازم را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی یعنی درست مصرف کردن و مردم عزیز باید الگوی صحیح مصرف آب را مد نظر داشته باشند، گفت: صرفه جویی در مصرف آب کار ساده ای است که در امورات روزمره همه ما قابل انجام است.

علی پور افزود: مردم عزیز برای شستن حیاط، خودرو، فرش، آبیاری باغات و مزارع از آب شرب استفاده نکنند و در زمان مسواک زدن، استحمام و شستشوی ظروف صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند.

وی، استفاده از وسایل کاهنده مصرف مانند شیرآلات پدالی، چشمی و الکترونیکی و فلاش تانک های با مخزن کوچک را در کاهش مصرف آب بسیار تاثیرگذار دانست.

بنابراین گزارش؛ در این جشنواره راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب توسط هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان به کودکان و نوجوانان و سایر افراد حاضر در این جشنواره آموزش داده شد.

اجرای موسیقی، برپایی ایستگاه نقاشی آب، توزیع بسته های آموزشی و تجلیل از خیرین آبرسان از دیگر برنامه های اجرا شده در جشنواره “من مراقب آبم” بود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان