شما اینجا هستید

اخبار گیلان » بازدید رئیس کل دادگستری گیلان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تالاب کیاکلایه و محل دپوی زباله در لنگرود

رئیس کل دادگستری گیلان  ضمن بازدید از محل دپوی زباله و تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود، در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و برخی از مدیران کل استان در دادگستری این شهرستان برگزار شد، گفت: طبق آموزه‌های دینی، حراست از طبیعت بر همگان واجب است و دستگاه قضایی، حفاظت و صیانت از زمین‌های ملی و منابع طبیعی را از مهم‌ترین وظایف خود دانسته و با هرگونه تعدی و تصرف غیرقانونی زمین‌های ملی به شدت برخورد خواهد کرد.
حجت الاسلام والسلمین حمزه خلیلی با اشاره به گزارش‌های موجود مبنی بر سوء استفاده برخی افراد و تصرفات غیرقانونی هکتار‌ها از زمین‌های ملی در شهرستان لنگرود، افزود: کمیته‌ای برای بررسی و شناسایی تصرفات غیرقانونی زمین‌های ملی تشکیل شده و با متصرفان در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
ایشان اعلام  داشت دستگاه‌های مسئول در حوزه منابع طبیعی و زمین‌های ملی را مسئول برخورد با متصرفان و متعرضان به زمین‌های ملی معرفی کرد و گفت: قانون، دستگاه‌های مسئول را موظف کرده تا در بدو امر و قبل از تشکیل پرونده قضایی، با متصرفان برخورد کنند.
در ادامه دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تالاب و اراضی تالابی غیر قابل واگذاری هستند و در زمره ثروت های ملی قرار داشته و محیط زیست گیلان با هر گونه تعدی به انفال الهی و دست اندازی به طبیعت و محیط زیست استان قاطعانه برخورد میکند.
ایشان ضمن تشکر از دستگاه قضایی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه تالابها از لحاظ تنوع زیستی، این گونه اراضی از ارزش زیست محیطی  بالایی برخوردارند و این امر موجب دست درازی و تخریب سودجویانه در این نوع اراضی می‌ گردد.
در پایان ،معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان اظهار داشت : متاسفانه تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود، با انباشت کوهی از زباله‌ها در حال نابودی بود که با ورود رئیس دادگستری گیلان، پیگیری دادگستری و شهرداری لنگرود، بخش عظیمی از این زباله‌ها به محل استقرار زباله سوز انتقال داده شد.
دکتر احمد آقائی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بخش‌های از این تالاب به صورت غیرقانونی و محرمانه به تعاونی‌ها منتقل شده بود که در حال حاضر تغییر کاربری داده شده اند، افزود: بخش عظیمی از این تالاب پاکسازی و به فضای سبز برای گردشگری تبدیل شده است.
وی گفت: در گذشته وسعت تالاب کیاکلایه لنگرود ۸۰۰ هکتار بود که متاسفانه به دلیل تغییر اکو سیستمی و تصرفات، وسعت آن به ۱۲۰ هکتار رسیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان