شما اینجا هستید

اخبار گیلان » بازآفرینی خانه های تاریخی در دستور کار شهرداری رشت

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی ظهر یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در  یکصد و سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری رشت اظهار کرد:  ایجاد توازن شهری یکی از نتایج اجرای پروژه هوشمند‌سازی است.
وی با اشاره به بناهای تاریخی متعلق به شهرداری رشت افزود: طی بازدیدی که از عمارت بلدیه داشته ام مرمت و ترمیم آن از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و امسال به اتمام می رسد.
شهردار رشت با اشاره به اینکه فاز اول خانه میرزا خلیل نخستین شهردار رشت به اتمام رسیده برای فاز دوم اقدام شده و فرآیند مناقصه نیز تا ۲ ماه آینده انجام می شود، ادامه داد: ساختمان فرهنگ و هنر  قبل از ورود بنده به شهرداری تفاهم نامه ای با اداره کل میراث فرهنگی بسته شده بود که عملا به روی زمین مانده است و پیگیر خروج از این تفاهم نامه هستیم.
شوقی با تاکید بر اینکه روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری رشت خوب است و در برخی موارد از تعهدات جلوتر قرار داریم، اضافه کرد: عملیات روکش آسفالت در راستای تامین رفاه حال شهروندان، ارتقای کیفیت سطح زندگی، بهبود تردد خودروها تداوم داشته و مورد تاکید قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه روز گذشته  قرارداد آسفالت برای معابر مناطق پنج گانه را امضا کردیم، ادامه داد: آسفالت معابر فرعی نیز از کارخانه آسفالت ما تامین و انجام می شود.
شهردار رشت ضمن دعوت از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت برای بازدید از کارخانه آسفالت تصریح کرد: آزمایشگاه تخصصی از ابتدای سال در کارخانه آسفالت استقرار دارد.
وی با بیان اینکه پل عابر مکانیزه جانبازان طی ۲۰ روز آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: سایر پل ها ایرادات اساسی داشته که تمام تلاش ما بر این است مشکلات رفع شود و به شهرداران مناطق پنج گانه نیز برای بر طرف کردن اشکالات تاکید شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان