شما اینجا هستید

اخبار گیلان » بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه در گشت رودخان فومن خسارت آفرید

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ وحید خرمی با اعلام این خبر گفت : بارش های شدید باران در بازه زمانی کمتر از ۱۲ ساعت در روز سیزده آبانماه سالجاری در منطقه گشت رودخان شهرستان فومن باعث جاری شدن سیلاب و خسارت شد.

خرمی با بیان اینکه با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان ، هشدار های لازم جهت اجتناب شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه و مجاری آبی استان داده شده بود ، گفت : دستگاههای مرتبط در سطح استان در حالت آماده قرار داشتند.

وی افزود : بدلیل بارش حدود ۱۲۰ میلی متری طی بازه زمانی نیم روزه ، آبگرفتگی شدید آبراهه های فرعی و کوچک و انحراف آب به سمت جاده های دسترسی و منازل مردم و تخریب بخشی از راههای دسترسی رخ داد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : این حجم از آب در آبراهه های فرعی باعث غافلگیری مردم در مناطق قلعه رودخان ، روستای کیش رودبار و سید سرا و تخریب جاده دسترسی کردمحله به گشت رودخان در شهرستان فومن و همچنین آبگرفتگی معابر و کو چه ها شد .

خرمی اظهار داشت :بیشترین بارش ها در استان گیلان در بخش فومنات و شرق استان و سپس بخش مرکزی استان گزارش شد و علاوه بر شهرستان فومن ، شهرستانهای شفت ، لاهیجان ، رودبار و سیاهکل نیز متحمل خساراتی شدند که متولیان امر در حال بررسی میزان آن هستند .

 وی با اشاره بازدید آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در عصر روز گذشته ، گفت : عصر روز گذشته همزمان با بارش ها ، ستاد مدیریت بحران استان به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری گیلان و مدیران کل مرتبط در شهرستان فومن تشکیل و مشکلات مردم منطقه ضمن بازدید میدانی احصاء و دستورات لازم جهت برطرف شدن این مشکلات صادر شد.

شایان ذکر است ، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان به همراه سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری گیلان و وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و جمعی از مسئولین مرتبط استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده شهرستان فومن جهت بررسی و رفع مشکلات مردم منطقه بازدید به عمل آوردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان