شما اینجا هستید

اجتماعی » بارش باران هزینه برداشت برنج در شالیزارهای رشت را افزایش می دهد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از ایسنا – مسعود اسدی پرور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت در  این گفت و گو  با بیان اینکه شالیزارهای شهرستان رشت در وضعیت مطلوبی به سر می برند، اظهار کرد: تاکنون ظهور خوشه در ۹۹ درصد از شالیزارهای این شهرستان مشاهده شده است.

وی افزود: همچنین در  ۹۶ درصد از شالیزارهای شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گزارش شده است.

اسدی پرور ادامه داد: تاکنون در ۱۷ هزار و ۸۰۹ هکتار از شالیزارهای رشت معادل ۲۸ درصد نیز رسیدگی دانه های برنج در ساقه های طلایی این محصول گزارش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه برداشت برنج در برخی از شالیزارهای این شهرستان در حال انجام است، ادامه داد: تاکنون در پنج درصد از شالیزارهای رشت برنج برداشت شده است.

وی در خصوص تاثیر بارش باران های اخیر در مزارع برنج گفت: بارش باران در این موقع از سال نمی تواند خسارتی به شالیزارها وارد کند مگر بر مزارعی که دیر برنج کشت کرده اند. البته مقدار این مزارع در رشت بسیار کم است.

اسدی پرور افزود: البته بارش باران هزینه برداشت برنج را در شالیزارها افزایش می دهد، اما بر عملکرد محصول تاثیری ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: به دلیل نبود آب کافی پشت سد سفیدرود، بارش باران به کمک ۳۰ درصد از شالیزارهای رشت آمد که نیاز به آب داشتند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خمام خوشه دهی شالیزارها در ۱۱ هزار و ۲۸۰ هکتار گزارش شده است، گفت:۲۰ درصد محصول در شالیزاری خمام رسیده و ۱۵ درصد نیز قابل برداشت است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان