شما اینجا هستید

اجتماعی » اهمیت اجرای سیاستها و ضوابط حاکم بر مراتع

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل در خصوص اهمیت اجرای سیاستها و ضوابط حاکم بر مراتع عنوان نمود: تبیین سیاستهای اجرایی بخش مراتع و نظارت بر اجرای طرح های مرتعداری با حداکثر ظرفیت و توان فنی انجام می پذیرد.

محمدرضا عبداللهی افزود: به استناد شیوه نامه فنی و اجرائی بهره‌برداری از مراتع کشور، چناچه دارنده پروانه چرای دام فوت نماید، ظرف مدت دو سال از زمان فوت، همسر و فرزندان متوفی که ساکن محل یا عضو نظام عشایر و یا به صورت مستمر به حرفه دامداری مشغول باشند مکلفند صرفاً یک نفر را از بین خود انتخاب تا پروانه به ایشان انتقال یابد.

وی همچنین اظهار نمود: چنانچه همسر و فرزندان مرتعدار متوفی تا تاریخ ابلاغ این شیوه نامه، اقدام ننموده اند، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مکلف است نسبت به ابطال مجوز مرتعدار متوفی ظرف مدت ۲ سال پس از ابلاغ شیوه نامه اقدام نماید.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ابلاغ شیوه نامه فنی و اجرائی بهره‌برداری از مراتع کشور در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ بوده و تا پایان مورخه ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ این فرصت به اتمام می رسد، پس از این تاریخ کلیه مجوزهای مرتعداران متوفی باطل می گردد.

سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با تاکید بر اینکه مدت قرارداد یا دوره اجرایی کتابچه طرح در بخش عمده ای از طرح های مرتعداری احاله مدیریت شده سنوات گذشته، به اتمام رسیده، مجری یا مجریان طرح، ملزم به تهیه و ارائه اصلاحیه طرح بر اساس آخرین راهنمای ابلاغی شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری بوده و می بایست پس از تسویه عوارض پروانه چرای سنوات قبل، نسبت به بازنگری و یا تهیه طرحهای مرتعداری جدید اقدام تا احاله مدیریت طرح اصلاح شده صورت پذیرد. بدیهی است درغیر این صورت مرتع، بلامعارض می گردد.

استان گیلان دارای ۲۴۵۰۰۰ هکتار مرتع می باشد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان