شما اینجا هستید

اجتماعی » افزایش نظارت‌های میدانی بازار با فرارسیدن شب یلدا

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان،مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان  با بیان اینکه نظارت بر بازار از امروز گسترده‌تر و بیشتر اعمال می‌شود، عنوان کرد: در این ارتباط با بازرسان ۱۷ شهرستان گیلان هماهنگی‌های لازم انجام شده که نظارت‌های میدانی به ویژه در  حوزه میوه و تربار،خشکبار و اقلام اساسی را گسترده تر داشته باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: در مناسبت‌های مختلف از جمله شب یلدا محور تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است که اگر این کالاها به وفور در دسترس مردم باشد، به طور طبیعی تخلف‌ها کمتر بوده و نظارت‌ها هم راحت‌تر است.

وی با بیان اینکه اساس فعالیت‌ها مبتنی بر سیاست‌های تنظیم بازار است، اضافه کرد: در زمان حاضر، کالاهای اساسی اعم از آرد، گندم، مرغ، گوشت، روغن، شکر و یک سری نهاده‌ها برای جوجه‌ریزی به میزان کافی حداقل برای سه تا ۶ ماه در انبارها موجود است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۹۰ سردخانه اظهار داشت: هم اینک انواع مرکبات از جمله کیوی و پرتقال نیز در سردخانه‌ها موجود است.

وی با بیان اینکه حداقل حدود ۵۸ اکیپ نظارتی در گیلان در گروه سه تا چهار نفره بر بازار نظارت دارند و بازرسی در چارچوب قرارگاه امنیت غذایی و کارگروه اقدام مشترک انجام می‌شود، افزود: بازرسی و نظارت بر بازار را به تنهایی انجام نمی‌دهیم و با حضور اکیپ‌های مشترک دستگاه های متولی می باشد.

وی عنوان کرد: در رصد و نظارت‌ بازرسان که هفتگی انجام می‌شود افزایش چشمگیری در طول هفته گذشته در قیمت ها نداشتیم و امید است این روند در هفته جاری ادامه یابد.

شب یلدا بلندترین شب سال، یکی از زیباترین شب‌ها از نظر رسوم و آیین ها در بین ایرانیان است، در این شب دورهمی ها با شور و پر نشاط توام با آنچه از داشته ها و تنقلات و آجیل ها ومیوه های زمستانی که در بسیاری از موارد همه در تامین آن مشارکت دارند توام با انواع بازی های دست جمعی و شعرخوانی و حافظ خوانی و غیره در به تناسب آیین های هر منطقه برگزار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان