شما اینجا هستید

اخبار گیلان » افتتاح دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان

پریسا کرمی در جمع خبرنگاران، از افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی در شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: در ادامه رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان در سراسر استان گیلان، کتابخانه مذکور افتتاح می شود.

وی کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی را دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان دانست و افزود: این کتابخانه سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز خواهد بود که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه های عمومی استان گیلان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از افتتاح کتابخانه مذکور در ساعت ۹ صبح روز سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت ۱۲۰ مترمربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت که پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استانداردسازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

کرمی ادامه داد: ارائه خدمات ویژه به مادران و کودکان عضو این کتابخانه شامل برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی و برنامه های فرهنگی نظیر قصه گویی، خوانش متون کهن، برنامه های آموزشی دینی و قرآنی، فرزندپروری، شعرخوانی، بازی های فکری و آموزش خواندن کتاب از اهداف مهم ایجاد این کتابخانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان صومعه سرا دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی استریال اضافه کرد: مراسم افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهر صومعه سرا با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی و بدون انجام تشریفات مرسوم افتتاح می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان