شما اینجا هستید

اجتماعی » استاندار گیلان از تخصیص کامل اعتبار پروژه راه آهن رشت-کاسپین از محل سفر رئیس جمهوری خبر داد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی روز دوشنبه مورخ ۲۱شهریور ۱۴۰۱ با اشاره به برگزاری جلسه تعیین تکلیف پروژه راه آهن رشت-کاسپین  با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری در تهران ، گفت: در پی برگزاری این جلسه و پیگیری های انجام شده، مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه راه آهن رشت-کاسپین  مصوب  سفرپرخیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان به صورت کامل تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز از این میزان اعتبار مصوب، ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی برای این پروژه اختصاص یافته بود، افزود: این تخصیص صد درصدی نقش مهمی در شتاب دهی به پروژه مهم راه آهن رشت-کاسپین دارد.

استاندار گیلان به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای اتمام پروژه های مهم زیربنایی اشاره و اظهار کرد: همچنین در این راستا و برای تسریع در روند عملیات اجرایی ، در این جلسه مصوب شد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار متمم  علاوه بر تخصیص اعتبار مصوب سفر آیت الله دکتر رئیسی به گیلان به پروژه راه آهن رشت کاسپین اختصاص یابد.

دکتر عباسی با تاکید براینکه تا بر اساس تعهدی که دادیم راه آهن رشت به کاسپین باید به نقطه مطلوبی از پیشرفت در سال‌جاری برسد، اضافه کرد: هم اکنون احداث این راه آهن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تخصیص  این اعتبارات در سرعت بخشی به روند کار بسیار اثربخش است.

وی با بیان اینکه تکمیل این خط ریلی به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود، افزود: تکمیل راه آهن رشت-کاسپین و نیز  راه آهن رشت- آستارا  می‌تواند گیلان را به قطب اقتصادی کشور تبدیل کند و مزیت‌های اقتصاد دریا، کشاورزی و گردشگری را به نقطه مطلوب برساند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان