شما اینجا هستید

اخبار گیلان » آبرسانی سیار با تانکر به روستا‌های گیلان

سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اعلام اینکه آب بیشتر روستا‌های گیلان از چشمه‌ها تامین می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ تانکر آب رسانی برای تامین آب بیش از ۳۰۰ روستای گیلان موجود است. وی افزود: علاوه بر ارسال تانکر‌های سیار برای آبرسانی به این روستاها، ۴ دستگاه تولید آب بسته بندی با ظرفیت ۸ هزار لیتر در ساعت نیز فعال شد. وی با توجه به کمبود جدی آب در روستا‌ها با توجه به کاهش بارندگی‌ها گفت: کمک از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز به تانکر‌های جدید برای توزیع آب از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.
وی صیانت از آب را وظیفه همگانی دانست و افزود: مردم روستا‌ها از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آبرسانی پرهیز کنند، زیرا نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب، مشکلاتی را برای مشترک و سایر مصرف کنندگان به وجود می‌آورد.
محسن حسینی با اشاره به فعالیت ۳۱ واحد آزمایشگاهی برای سنجش سلامت آب آشامیدنی استان افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک شهری و روستایی در گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در آبرسانی سیار به روستا‌های استان گفت: در شرایط همه گیری بیماری کرونا، لزوم رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و مایع ضد عفونی کننده الزامی است.
۶۵۴ حلقه چاه، ۵۷۶ دهنه چشمه، ۱۳ باب تصفیه خانه، ۶۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ و ۵۳۲ هزار مترمکعب مخزن، آب مورد نیاز مشترکین گیلان را تامین می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان