شما اینجا هستید

اجتماعی » همیاری و مشارکت مشترکین برق جهت گذر از پیک سال جاری بیش از پیش ضروری است

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی توزیع برق گیلان-مهدیزاده ضمن تشکر از بانیان برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه و حاضرین در این مراسم گفت : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مفتخر به ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ششصد هزار مشترک است و تمامی تلاش اینجانب و همکارانم در اینشرکت بر این است که با برنامه ریزی صحیح و مدون معیشت برقی تمامی هم استانی های ارجمند تامین شود،معیشتی که در دنیای امروز،اساسی ترین و مهمترین زیرساخت تحول و پویایی بشر است و وجود آن با کیفیت حیات و بقاء انسان گره خورده است.

وی گفت: زندگی بدون برق در عصر ارتباطات و تکنولوژی میسر نیست و بدیهی است وابستگی شدید سایر حوزه ها از جمله آب،گاز و مخابرات به این انرژی پاک ،نقش و اهمیت رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را بیش از پیش هویدا میسازد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود : با عنایت به تغییر اقلیم و کمبود بارشها در کشور و افزایش بی سابقه دمای هوا در چند سال اخیر و همچنین افزایش قابل توجه بکارگیری لوازم برقی سرمایشی از سوی مردم ،نقش همیاری و مشارکت مشترکین برق جهت گذر از پیک بار سال جاری به دلیل وجود ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور، بیش از پیش لازم و ضروری است.
محمد تقی مهدیزاده اظهار داشت :خوشبختانه ما در میهن اسلامی مردم متدین و با ایمانی داریم و لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح در جامعه ضرورت پیدا می کند و این رفتار مسئولانه موجب صرفه جوئی اقتصادی و کمک به سبد خانوار و متعاقبا هم افزائی اجتماعی و حفظ محیط زیست خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که الگوی مصرف را رعایت کنند نه تنها شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد، بلکه در صورت صرفه‌جویی، می‌توانند مبلغی را از این شرکت بستانکار شوند.

مهدیزاده افزود : بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی ۳۰۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: دولت در چارچوب الگوی مصرف، برق را به نرخ یارانه‌ای و کمتر از یک سوم این قیمت در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و پاداش کاهش مصرف در زمان پیک و اوج بار شبکه، می‌تواند تا ۲ برابر قیمت تامین برق هم افزایش یابد.

وی گفت : مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورتی که نسبت به کاهش مصرف برق خود تا پنجاه درصد الگوی مصوب اقدام کنند معاف از پرداخت بهای برق مصرفی خواهند شد .

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان درخصوص افزایش بهای برق پرمصرف‌ها نیز افزود: برای مثال اگر مشترک خانگی تا ۱.۵ برابر الگو مذکور در ماه مصرف داشته باشد (برای مصارف مازاد بر الگو) ملزم به پرداخت ۱.۵ برابر قیمت تامین برق می‌باشد و اگر از ۱.۵ تا ۲ برابر الگو برق مصرف کند (برای مصارف مازاد بر الگو) ۲.۵ برابر قیمت تامین برق برای وی محاسبه می‌شود و اگر میزان مصرف برق او از ۲ برابر الگو بیشتر باشد، (برای مصارف مازاد بر الگو) ۳.۵ برابر قیمت تامین برق برای او محاسبه خواهد شد.

مهدیزاده در ادامه اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات عدیده و خاموشی های گسترده در سطح استان ، تفاهم نامه‌های همکاری با مشترکین در تعرفه‌های معین به ویژه مشترکین کشاورزی و صنعتی استان منعقد می‌شود تا در ساعات اوج مصرف و با همکاری مشترکین مذکور ، پیک مصرف برق استان تا حد زیادی کاهش یابد.

وی اذعان داشت : برابر مصوبه هیات وزیران، دستگاههای اجرایی موظفند که در ساعات اداری مصارف خود را ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش دهند و در همین راستا نیز، دستگاه‌های اجرایی و ادارات به کنتورهای هوشمند با قابلیت رویت پذیری و کنترل پذیری تجهیز و میزان مصرف آنها پایش و به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: مشارکت صحیح و هدفمند تمامی سازمان ها، ادارات و دستگاه های اجرایی استان برای اجرای موثر طرح فوق مورد انتظار است و درصورت عدم رعایت موازین فوق، این شرکت پس از صدور اخطار ،ملزم به ایجاد محدودیت در مصرف انرژی و در نهایت قطع انشعاب این دستگاه‌ها خواهد بود.

محمد تقی مهدیزاده در انتها ضمن اشاره به روشهای ساده و موثر مدیریت مصرف انرژی در منزل به معرفی اپلیکیشن برق من پرداخت و گفت : مشترکان برق با نصب این اپلیکیشن کاربردی و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان