شما اینجا هستید

اخبار گیلان » مدیرکل نوسازی مدارس از احداث بزرگترین مجموعه آموزشی استان گیلان با رویکرد و عملکرد مدیریت سبز در مسکن مهر رشت خبر داد

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط ‌عمومی -مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در جلسه بررسی طراحی مدرسه با رویکرد مدیریت سبز که با حضور مهندس امام پناهی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، مهندس صابر معاون فنی، مهندس رودسری معاون اجرایی و نظارت، مهندس نوروزی نیا مسئول دفتر فنی، سرناظرین، کارکنان حوزه فنی و مهندسین مشاور فرایند بنا، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ در دفتر مدیرکل برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: بزرگترین مجموعه آموزشی استان گیلان با رویکرد و عملکرد مدیریت سبز در مسکن مهر رشت احداث خواهد شد.

مهندس دقیق با بیان ضرورت توسعه مدیریت سبز در فضاهای آموزشی، افزود: مدارس سبز به عنوان گامی نوین، تحولی عظیم در حوزه مدرسه سازی ایجاد خواهند نمود.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌های آموزشی و اداری امروزه بیش از هر زمان مورد توجه برنامه ریزان می باشد، افزود: مدارس سبز به عنوان الگوی صحیح فرهنگی در نهادینه‌ شدن فرهنگ زیست‌ محیطی، پایداری توسعه و حفاظت از محیط ‌زیست بسیار موثر خواهند بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به اینکه مدارس سبز با معماری ‌سبز طراحی می شوند تصریح نمود: شاخص های مدرسه سبز در چارچوب سیاست‌گذاری درست و اصولی بر اساس مطالعات دقیق علمی و صاحبنظران دانشگاهی تدوین شده و منجر به صرفه جویی در مصرف آب، برق و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی می شود.

وی در ادامه به احداث مدرسه سبز در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: مجتمع بزرگ آموزشی مسکن مهر رشت با رویکرد مدرسه سبز در زمینی به مساحت ۱۲٫۰۰۰ متر مربع و مشتمل بر ۴ مقطع ابتدائی دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم با ۵۱ کلاس درس دارای آزمایشگاه های فیزیک، شیمی، زیست و عموم، سایت های کامپیوتر و سمعی و بصری، کتابخانه، نمازخانه، آمفی تئاتر با ظرفیت بالغ بر ۱۸۰ نفر و سالن ورزشی استاندارد که مجموع مساحت فضاهای آموزشی در این پروژه بالغ بر ۹۰۰۰ متر مربع می باشد که در ۲ طبقه احداث خواهد شد.

وی اذعان داشت: سیستم سرمایش و گرمایش مجموعه با استفاده از دیگ های چگالشی و چیلرهای با راندمان بالا و مجهز به سیستم کنترل هوشمند دما، رطوبت و اکسیژن فضاهای آموزشی می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس در پایان با بیان اینکه جداره های خارجی ساختمان مطابق با آخرین ویرایش استانداردهای بین المللی عایق می شود، ابراز داشت: کلیه پنجره خارجی در پروژه از نوع سه جداره و دارای شیشه های با قابلیت جذب حرارت کم خواهد بود و سایر سیستم های مدیریت سبز شامل استفاده ار پساب خاکستری، پنل های خورشیدی و سیستم کنترل هوشمند در پروژه پیاده سازی شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان