شما اینجا هستید

اجتماعی » روز مزرعه منطقه ای زیتون در شهرستان رودبار برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان؛این رویداد منطقه ای ترویجی در باغ ۱۵۰ هکتاری آقای خانلر گودرزوند چگینی کاندیدای نمونه کشوری زیتون واقع در شهرستان رودبار ،شهر لوشان ، روستای قره تیکان با رویکرد “انتقال دانش و فن آوری بمنظور افزایش عملکرد و تولید پایدار” برگزار شد. از محورهای اصلی این روز مزرعه، تغذیه ،آبیاری ،مکانیزاسیون و آفات و بیماریها در باغات زیتون بود.

در آغاز مراسم، مهندس ابراهیمی مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودبار ضمن عرض خیرمقدم خدمت مدعوین توضیحات مبسوطی در خصوص تولید محصول زیتون در شهرستان ارایه نمود و نقش تحقیقات و انتقال یافته های تحقیقاتی را در توسعه و پیشرفت این محصول، امری ضروری دانست  .

مهندس منشی زاده مدیر هماهنگی ترویج استان گیلان ، در ادامه مراسم، با اشاره به اهمیت روز مزرعه زیتون و انتقال دانش به منظور افزایش تولید و نقش مهم ترویج در این زمینه، اظهار داشت : روز مزرعه منطقه ای ، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی را در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌دهد و یکی از مؤثرترین تکنیک‌های آموزشی و ترویجی است.

در ادامه پارسا فر مدیر امور باغبانی در خصوص نقش استان در تولید زیتون و مسایل و مشکلات مربوط به آن سخنرانی کردند.

دکتر مژدهی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سخنران بعدی این مراسم بود که در خصوص اهمیت چنین رویدادی در انتقال دانش و فناوری سخنرانی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، شرکت‌ کنندگان به نقاط یادگیری پنج گانه در نظر گرفته شده در داخل باغ مراجعه کردند و در این نقاط محققان به ارایه آخرین یافته‌های تحقیقاتی پرداخته و با  آموزش چهره به چهره  تجربیات و دانش بومی توسط زیتونکاران و همچنین آخرین یافته های تحقیقاتی توسط محققین درخصوص موضوعات آبیاری، آفات، بیماری‌ها ، مکانیزاسیون باغات و مدیریت بهنگام تغذیه باغات زیتون  مورد بحث تبادل نظر قرار گرفت .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان