شما اینجا هستید

آستانه اشرفیه » تخصیص اعتبارات لازم جهت تسریع در روند اجرای پروژه های آبرسانی تک روستایی

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، جلسه بررسی عملکرد پروژه های آبرسانی روستایی از محل طرح ملی آبرسانی و طرح محرومیت زدایی در سال ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل، نمایندگان مجری طرح ملی و طرح محرومیت زدایی گیلان و نماینده مجری طرح ملی آبرسانی روستایی کشور و با حضور کارشناسان شرکت مهندسی آبفای کشور و مشاور عامل چهارم شرکت مهندسی برگزار و درخصوص اعتبار مصوب در سال ۱۴۰۱ برای دو طرح مذکور بحث و تبادل نظر شد.

مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این جلسه با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته گیلان در سال ۱۴۰۰ و پیش بینی اعتبارات در سال  ۱۴۰۱ اظهار داشت: با توجه به حجم بالای پروژه های در دست اقدام شرکت در دو حوزه طرح ملی آبرسانی و طرح محرومیت زدایی، تخصیص اعتبارات باید متناسب با احجام پروژه های در دست اجرا باشد.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات متناسب با احجام پروژه ها تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۰ در حوزه طرح ملی آبرسانی اعتباری معادل یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که در ۱۳ مجتمع آبرسانی و ۳۴ پروژه تک روستایی در مجموع نسبت به حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه با ظرفیت آبدهی ۳۳ لیتر بر ثانیه و اجرای خطوط انتقال آب به طول ۳۶ کیلومتر و خطوط شبکه توزیع آب به طول ۵۶ کیلومتر اقدام شد .

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه افزود: ساخت ۸ باب مخزن ذخیره آب شرب به حجم ۱۳۰۰ مترمکعب و احداث و اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۴۶ لیتر بر ثانیه و همچنین تجهیز تأسیسات یاد شده از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه طرح ملی آبرسانی می باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه محرومیت زدایی با تخصیص یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، حدود ۵۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع با لوله پلی اتیلن و حدود ۷۰۰ متر لوله چدن داکتیل اجرا و یک باب مخزن بتنی به ظرفیت یک هزار مترمکعب در خرشتم املش با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد احداث و مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی کریم سرا نیز با پیشرفت فیزیکی ۱۰درصد در حال اجراست.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده در سال ۱۴۰۱ برای طرح ملی آبرسانی گیلان یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و برای طرح محرومیت زدایی گیلان ۸۱۰ میلیارد ریال می باشد، خواستار تخصیص اعتبار مناسب جهت خاتمه پروژه های آبرسانی تک روستایی شد.

در ادامه مهندس محمدی نماینده مجری طرح ملی آبرسانی روستاهای کشور با استماع گزارش عملکرد پروژه های طرح ملی و محرومیت زدایی از سوی مشاور ناظر بر طرح گیلان (مشاور عامل چهارم) و نیز گزارش ارائه شده از سوی نمایندگان مجری طرح ملی و محرومیت زدایی گیلان، عملکرد این استان را در سال ۱۴۰۰ مطلوب ارزیابی نمودند.

گفتنی است در پی این نشست از پروژه های آبرسانی روستایی فومن و آستانه اشرفیه بازدید بعمل آمد و همچنین در بازدید از پروژه سقالکسار که از روستاهای گردشگری گیلان می باشد مقرر شد در سالجاری از دو محل طرح ملی و محرومیت زدایی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه در نظر گرفته شود.

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان