شما اینجا هستید

اجتماعی » باید با حسین بن علی (ع) همراه باشیم و با او پیوند برقرار کنیم

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، همایش استانی اربعین با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان صبح روز پنج شنبه ۲۴شهریور۱۴۰۱ برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: شهید مطهری اربعین را پیوند انسان با شهدا و سالار شهیدان می داند و ما زمانی به اربعین می رسیم که این پیوند را در زندگی رقم بزنیم.
وی اولین گونه این پیوند را پیوند ظاهری و شکلی عنوان نمود و افزود: نامگذاری خیابان ها و کوچه ها، نصب بنر ها و پرده های تسلیت ایام عزاداری، برگزاری مراسم گرامیداشت و روضه از مصادیق این نوع پیوند است.
رییس شورای قضایی استان دومین گونه پیوند را اشک و گریه بر شهدای کربلا دانست و گفت: اشک ریختن بر مظلومیت خاندان پیامبر پیوند و ارتباط انسان را با آنان مستحکم می کند.
وی با بیان اینکه سومین مرتبه این پیوند، پیوند سیاسی است ابراز داشت:  حرکت امام حسین علیه السلام از ابتدا تا شهادت و موضع گیری های هوشمند زینب کبری سلام الله علیها  بیانگر این شعار عاشورایی حسین بن علی علیه السلام است که «الموت أولی من رکوب العار» مرگ با عزت برتر از زندگی با ذلت است.

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره اینکه همه این پیوندها در زندگی ما لازم است گفت: باید این پیوندها  و ارتباطات وجود داشته باشد، لکن کافی نیست و نیاز به یک پیوند دیگری نیز داریم و آن پیوند روحی و معنوی است که تکمیل کننده همه پیوندها است.
این مقام ارشد قضایی آخرین پیوند را ارتباط روحی و معنوی با حسین بن علی علیه السلام دانست و گفت: زیارت اربعین این پیوند مقدس را رقم می زند و اگر این ارتباط روحانی بین ما و حضرت سید الشهدا علیه السلام برقرار شود ندای «لبیک یا داعی الله» از عمق جان انسان برمی خیزد.
وی در ادامه اظهار داشت: وقتی انسان واقعه کربلا را مرور کرده و بر مصائب کربلا اشک می ریزد با شهدا همراه شده و با آنان پیوند می یابد.
رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه همراهی با پیامبران و صدیقین و شهدا نعمتی است که خدا به انسان می‌دهد گفت: اگر می خواهیم با حسین بن علی علیه السلام همراه باشیم باید معیارها و ملاک هایی را رعایت کنیم و از گناه و خطا و بی عدالتی پرهیز نماییم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان