شما اینجا هستید

اخبار گیلان » گفتگوی رادیویی مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در برنامه دریچه

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان ، روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ در آستانه فرا رسیدن هفته دولت، مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با حضور در برنامه زنده دریچه از رادیو گیلان به تشریح خدمات اداره کل نوسازی مدارس استان پرداخت و پاسخگوی سوالات شنوندگان و مخاطبین برنامه بود.

مهندس علی دقیق در ابتداء ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به تشریح عملکرد و فعالیت های اداره کل در حوزه توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی استان پرداخت.

وی با بیان اینکه در ساخت و ساز مدارس استان در چند سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است، بیان داشت: در چند سال اخیر در راستای گسترش عدالت آموزشی اقدامات بسیار خوبی در جهت نهادینه‌کردن نهضت مدرسه‌سازی در استان انجام گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان ها متفاوت است، خاطر نشان ساخت: متاسفانه میانگین سرانه فضای آموزشی شهرستان های آستار، تالش، خمام و رشت از میانگین سرانه متوسطه کشوری پائین تر است، این مساله بصورت جدی مورد توجه قرار گرفته و همه باید کمک کنند تا میانگین این شهرستان ها به میانگین کشوری برسد.

مهندس دقیق با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی استان نسبت به سایر استان ها رضایت بخش می باشد، اظهار داشت: خوشبختانه میانگین سرانه شهرستان رودبار و مناطق آموزشی تقریبا دو و نیم برابر میانگین سرانه متوسط کشوری است، امیدوارم سایر شهرستان ها نیز به این میانگین دست یابند.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش هشت و ۴ دهم مترمربع تعریف شده است، اظهار داشت: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور در حال حاضر پنج و ۳ دهم مترمربع است که این رقم در استان گیلان پنج و ۵۳ صدم متر مربع می باشد و برای رسیدن به میانگین مورد انتظار سند تحول بنیادین تقریبا باید۹۰۰ هزار مترمربع در استان گیلان فضاهای آموزشی احداث نمائیم.

مدیرکل نوسازی مدارس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در توجه به آموزش فنی وحرفه ای و هنرستان ها، بیان داشت: در سال گذشته با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اقدام به خرید بخشی از تجهیزات اولویت دار هنرستان‌ها نمودیم و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقویت زیرساخت‌های هنرستان ها، ابراز داشت: توسعه و تقویت هنرستان ها از راهکارهای مهم رونق تولید و اشتغال در کشور بوده و می تواند زمینه را برای شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان فراهم نماید.

در ادامه مهندس دقیق از افتتاح ۹ پروژه در استان همزمان با هفته دولت و مهرماه خبر داد و ابراز داشت: در سه سال اخیر۱۰۳ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۴۸۹ کلاس با زیربنای ۶۳ هزار مترمربع در گیلان به بهره برداری رسیده و به ادارات آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش از افتتاح دومین استخر دانش آموزی استان در بندر انزلی خبر داد و اظهار داشت: احداث استخر دانش آموزی با هدف نهادینه کردن فرهنگ ورزش به ویژه شنا به عنوان یک ارزش و نیاز ضروری و همچنین حفظ شادابی و نشاط دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت و در هفته دولت امسال شاهد افتتاح دومین استخر دانش آموزی استان در شهرستان انزلی هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان