شما اینجا هستید

اخبار گیلان » نشست هم اندیشی دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اقتصادخزر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر گیلان ؛ هادی سلیمی در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران دومین جشنواره منطقه‌ای هلال‌ درخشان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت استان بعنوان متولی برگزاری جشنواره اظهار کرد: با توجه به اهمیت کتاب در دیدگاه مقام معظم رهبری که عنصر کتاب را برای تکامل جامعه انسانی ضروری دانسته اند و به فرموده معظم له همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان بر نقش موثر جوانان ، طلاب و داوطلبان جمعیت استان برای ترویج کتاب تاکید و کتابخوانی را از سیاست های مهم هلال احمر در گیلان عنوان کرد .

حجت الاسلام والمسلمین چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در ادامه نشست با برشمردن نتایج مطلوب و موفق برگزاری استانی جشنواره هلال درخشان که در سال گذشته اجرا گردید افزود: در نخستین جشنواره کتاب ملی هلال که با هدف تشریح و ترویج جهاد تببیین برگزار شد ۴۶ هزار نفر از سراسر کشور شرکت کرده بودند.

چهری یادآور شد: برنامه ریزی و تمهیدات گسترده ای توسط حضرت آیت الله معزی نماینده ی مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور برای ۲ میلیون نفر از جوانان صورت پذیرفته است تا با بهره گیری از ظرفیت عظیم سرمایه اجتماعی هلال‌احمر نسبت به تعمیق باورهای دینی و رشد فرهنگی جامعه، ارتقا و افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی اقدام شود.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های امسال را در کنار افتتاح مجموعه نخبه پرور دارالقرآن که منتج به کسب نتایج برتر کشوری شد ، تجهیز و تکمیل کتابخانه پایگا‌ه‌های امداد و نجات بین شهری و خانه‌های هلال روستایی ذکر کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه در اختتامیه سال گذشته از ۵ برگزیده برتر نخستین جشنواره ملی کتاب هلال درخشان در رشت با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر و مدیران ارشد استانی تجلیل شد اضافه کرد: در سال جاری نیز با تشکیل کمیته‌های مختلف و برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی و بهره گیری از نظرات، دیدگاه‌ها و راهکارهای علمی و عملیاتی صاحب نظران و مسئولین فرهنگی بدنبال بالارفتن سطح کیفیت و کمیت جشنواره کشوری می‌باشیم.

محمد مهدی نیازمند مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این نشست بر پتانسیل بالای هلال‌احمر در مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد و ادامه داد : کتابخوانان جوان و داوطلب ، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی جمعیت بوده و برگزاری چنین جشنواره‌هایی فصل نوینی از جهاد تبیین را به ارمغان خواهد آورد.

در این نشست فرهنگی ، مسئولان دستگاه‌های همکار در امر برگزاری جشنواره ، به ارایه نظرات فنی و مختلف پرداختند و موارد مربوطه به اتفاق آرا تصویب گردید.

گفتنی است دومین جشنواره منطقه‌ای کتابخوانی هلال درخشان با مشارکت ۵ استان گیلان ، مازندران ، گلستان، اردبیل ، سمنان و در محورهای خلاصه نویسی کتاب ، مسابقه کتابخوانی ، ساخت ویدیو معرفی کتاب ، عکاسی ، خاطرات امدادی به همراه اهدای جوایز ارزنده برای نفرات برتر تا پایان خرداد ماه برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان