به گزارش اقتصادخزر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت روز سهشنبه ۲۸ اردیبهشت در نشستی که با مسئولان روابط عمومی مرکز، مناطق و سازمانهای شهرداری رشت به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی نقش مهمی در تعیین، شکل دهی و برنامهریزی برای اجرای سیاستهای راهبردی یک سازمان ایفا میکند.
وی اطلاعرسانی مناسب و به موقع فعالیت، عملکرد و برنامههای سازمانها را از جمله وظایف مهم روابط عمومی دانست و با بیان اینکه این حوزه نقش مهمی در پاسخگویی به افکار عمومی بر عهده دارد تصریح کرد: انتظار من از مجموعه روابط عمومی این است که فعالیتهایشان به روز و حرفهای باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه امروزه مطالبات شهروندان از دستگاه خدمترسان شهرداری تغییر یافته و شکل گستردهتری به خود گرفته است بیان داشت: مجموعه روابط عمومی باید بتواند با یک نگاه جامع و با تحلیل مناسب ضمن پیگیری مطالبات مردمی عملکرد سازمان خویش را به خوبی منعکس سازد.
احمدی ضرورت آموزش مستمر کارکنان روابط عمومی شهرداری را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه روابط عمومیها منجر به هویت بخشی سازمان خود میشوند ابراز داشت: روابط عمومی در پیکان اطلاعرسانی سازمان مربوطه قرار دارد بنابراین میتواند چشمانداز بلند مدت مجموعه خود را ترسیم کند.
شهردار رشت نقش رسانههای الکترونیکی و شبکههای مجازی در اطلاعرسانی و آگاهی مردم را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: کسانی که در حوزه روابط عمومی فعالیت میکنند، باید در هر زمان و هر مکان آماده باشند چرا که به خصوص در شهرداری و سازمانهای زیرمجموعه آن، فعالیتها به صورت شبانهروزی است.
احمدی روابط عمومی را محور توسعه در هر سازمان و نهاد تلقی کرد و بیان داشت: جایگاه و نقش روابط عمومیها در توسعه ارتباطات بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس تقویت و ارتقا دانش ارتباطات نیز در جامعه اصلی مهم محسوب میشود.
مرتضی عاطفی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری رشت ارائه داد و همچنین مسئولان روابط عمومی مناطق و سازمانهای شهرداری به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
در انتهای این جلسه با اهدای لوح تقدیر توسط شهردار رشت از مسئولان روابط عمومی شهرداری قدردانی به عمل آمد.