شما اینجا هستید

اخبار گیلان » لزوم ارائه خدمات مطلوب به مسافران در گیلان

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد خزر  به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ هادی حق شناس عصر (یکشنبه سوم فروردین ۴۰۴) در جلسه ستاد خدمات سفر گیلان که با حضور انوشیروان محسنی بندپی  معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: با توجه اعلام کاهش بارندگی از عصر سه شنبه، شاهد موج دوم سفرهای نوروزی خواهیم بود؛ لذا بر این اساس باید نظارت‌ها تشدید و و مشکلات گردشگران مرتفع شود.

وی با اشاره به ورود بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به استان از ۲۵ اسفندماه گذشته تاکنون گفت: برابر جمعیت گیلان مسافر وارد استان شده‌است.

استاندار گیلان اضافه کرد: این تعداد مسافر در شرایطی وارد گیلان شد که در ۲۴ ساعت گذشته در برخی از مناطق گیلان نزدیک ۱۰۰ میلمیتر باران باریده‌است.

حق شناس با اشاره به مشکلات ترافیکی و خدمات رسانی در شرایط بارانی اضافه کرد: اگر دستگاه‌ها در چنین شرایطی هوشیاری کامل و لازم را نداشته باشند، مشکلات دیگری برای استان ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تاکنون نزدیک ۶۳۰ هزار خودرو وارد گیلان شده‌است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با مساعد شدن شرایط جوی طی روزهای آینده مسافران بیشتری وارد استان شوند؛ گیلان با همکاری همه اعضای ستاد خدمات سفر، برای ورود گردشگر به استان آمادگی دارد.

حق شناس اظهار کرد: ۵۰ درصد تخت های دیالیز استان به گردشگران اختصاص یافته و ۴۸۸ زایمان از ابتدای سال جدید در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۶۰ درصدی را نشان می دهد و این نشان دهنده افزایش حضور گردشگران در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  نیز در این جلسه با قدردانی از اهتمام و حضور میدانی استاندار گیلان در نخستین روزهای سال جدید، اعلام کرد: با توجه اعلام کاهش بارندگی از عصر سه شنبه، شاهد موج دوم سفرهای نوروزی خواهیم بود؛ لذا بر این اساس باید نظارت‌ها تشدید و و مشکلات گردشگران مرتفع شود.

انوشیروان محسنی بندپی  با بیان اینکه تا اینجای تعطیلات نوروزی بر اساس تلاش‌های اعضای ۲۷ گانه ستاد خدمات سفر رضایتمندی گردشگران در کشور فراهم شده است، افزود: موج بعدی سفر از عصر سه شنبه شروع و تا آخر تعطیلات با اوج ورود گردشگر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع وظیفه مارا سنگین تر می کند؛ لذا باید نظارت‌ها، امکانات، خدمات و تمهیدات لازم را بیشتر و تشدید نظارت ها مورد توجه باشد.

محسنی بند پی با بیان اینکه شکایت های ثبت شده در سامانه های ثبت شکایات نشانه دغدغه گردشگران است، افزود: دستگاه های مربوطه باید نسبت به نظارت ها قوی تر، جدی ترو  قانونمند تر ورود کنند تا مشکلات مسافران مرتفع شود.

وی یکی از شکایت های مورد تاکید گردشگران در سامانه مسافر یار را وضعیت سرویس های بهداشتی بین راهی عنوان کرد و از مسئولان خواست این مشکل را مد نظر قرار داده و در راستای رفع آن تلاش کنند.

معاون گردشگری در بخش دیگری از سخنانش به افزایش هفت درصدی میزان تصادفات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان تصادفات منجر به فوت کاهش یافته است؛باید استان ها نسبت به برپایی نوروزگاه ها در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها تاکید بیشتری داشته باشند تا با این اقدام از خستگی رانندگان کاسته و در نهایت این موضوع منجر به کاهش تصادفات شود.

محسنی بندپی با اشاره به اجرای پویش نه به تصادف گفت: بخشی از این پویش به افزایش آگاهی، هوشمند کردن تجهیزات پلیس،رفع نقاط حادثه خیز باز می گردد و باید اجرای این پویش در طی سال ارزیابی شود و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف آن بر طرف شود .

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد گردشگری را اقتصادی تحول ساز و اشتغال زاعنوان کرد و از وزیر کشور خواست برای استان های گردشگر پذیر یک معاون گردشگری در نظر بگیرند .

بندپی همچنین گفت: رایزن گردشگری در سفارتخانه ها نیز موجب ایجاد تحول در گردشگری می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

اقتصاد خزر | آخرین اخبار گیلان

فید مطالب
کانال آپارات
توییتر
یوتیوب
فیسبوک
گوگل پلاس
اشتراک گذاری در تلگرام
اشتراک گذاری در فیسبوک
اشتراک گذاری در تویتر
اشتراک گذاری در گوگل پلاس
اشتراک گذاری در لینکداین
فید مطالب
کانال آپارات
توییتر
یوتیوب
فیسبوک
گوگل پلاس